Reklám a válság alatt

Tartalomjegyzék

Régi tanulmányaimból rémlik egy érdekes marketing történet.
A második világháboró után Amerikában azok a vállalatok vettek repülőrajtot a háború után, akik végig kommunikáltak a háború nehéz évei alatt is.
Az emberek emlékeztek, és ismerős márkaként kezelték azokat akik jól gondolkodtak.

Most itt a válság, és sokan döntenek a marketing költések megvágása mellett. Ez egy marketingre épülő világban olyan, mintha egy szállítmányozó cég azzal próbálna meg spórolni hogy kevesebb benzint vesznek.
Ehhez hasonló oktalan költségcsökkentés csak az, amikor az alkalmazottakon próbál meg a cég spórolni. A magáncélú telefonbeszélgetéseket korlátozzák, és megvonják a kajajegyet. Kicsinyes és ellentétes hatású intézkedés. Mint ahogyan a marketing költések megnyirbálása is válság idején…

Ráadásul soha eddig a történelem folyamán nem voltunk ilyen közel az eddig csak elméletben létező tökéletes piac megvalósulásához. A tökéletes piacon mindenkinek minden információ rendelkezésére áll. A vevő ismeri az összes létező kínálatot, árakat, az eladók szintén. Vagyis nincs időbeli, térbeli vagy egyéb korláta annak, hogy a legjobb ajánlatra mondjon igent a vevő, nem létezik az hogy mondjuk a pénz átváltási árfolyama vagy a távolság miatt döntsön egy kedvezőtlenebb ajánlat mellett.
Az internet majdnem közelebb vitt minket ehhez az ideális állapothoz, mint bármely médium eddig bármikor. Itt az emberek (ha akarnak) megkereshetik a legjobb ajánlatot, megvehetik, és ezzel növekedési pályára tehetik azt a céget aki a leghatékonyabb/legügyesebb/legjobb/leg akármi. És mivel az információ is elérhető, akik már vásároltak azok lehúzzák a rossz terméket/szolgáltatást, és dícsérik a jót. (erre mondta egy régi tanárom, hogy a rossz terméket nagyon gyorsan jó reklámmal lehet tönkretenni).

Az internet egy dolog, az azon való hirdetés egy másik. Persze ezernyi módszer van, a lényeg azonban eléggé egyszerű. Eljutni azokhoz akik vásárolni fognak. Mivel biztos hogy több emberhez is eljutunk, ezért legyenek eszközök amelyekkel az eredmények lapján szűkíteni lehet a célközönséget, ideális esetben csak azoktra akik potenciális vásárlók most vagy a jövőben.
A tévé mérhető, drága és nem jól céloz. A sajtó jól céloz de drága. Az internetes hirdetés jól céloz (legtöbbször), de nem olcsó, és nem mérhető jól. A keresőmarketing jól céloz, mérhető, valós idejű visszajelzésekkel segít, tovább paraméterezhető, rugalmas, és ezzel a végén olcsó.

A hétvégén fogalmazgattam ezt a bejegyzést, arra gondoltam hogy még faragok rajta később. De aktuálissá vált az Inside AdWords Magyarország blog bejegyzése kapcsán, ahol Peresztegi Zoli nagyszerűen összeszedte a miérteket.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink