A reklám eredeti célja nem a sulykolás, hanem olyan ismeretek, termékek, szolgáltatások bemutatása, amelyet a reklám befogadója nem ismer. Megmutatni neki hogy létezik mosópor, fogkefe vagy egy új típusú autó.
Ez volt az eredeti verzió. Mára – és ebből fakad a reklámvakság/süketség – a reklám sokszor nem más, mint ugyanazt a terméket új, eddig nem létező tulajdonságokkal felruházva újból megpróbálják eladni. Ilyen a nyelvdörzsi fogkefe vagy az intelligens mosópor (???), vagy éppen a lábgomba kenőcs amit csak egyszer kell felkenni, és 10 évig elkerül a lábszag is.
Tessék észrevenni, a keresőmarketing egy olyan pályát nyitott meg, ami eddig is létezett. Apróhirdetés. Igen. Vagyis az emberek kinyitják a hirdetőújságot, abban reményben, hogy megtalálják amit keresnek. A keresésnél a cél nem a keresőoldal, hanem az onnan kiinduló linkek valamelyike. Vagyis ekkor az eddig zárt agy egyszercsak nyitott, ilyenkor kell mondani az igét, nem akkor amikor a család vacsorázik.
Talán ezért sikeres a keresőmarketing mint koncepció.