Remarketing

Húúú, ez egy egészen komoly dobás az AdWords-től. A héten volt már egy (alig várom) a Search Funnel, most meg ez. Az sem volt könnyen áttekinthető, ez viszont egészen új távlatokat nyit meg.

De mint minden eszköz, pontosan annyit ér, amennyit a felhasználó ki tud belőle hozni. Az első lépés, a megértés.

Kezdjük a két hivatalos blog bejegyzéssel (melyik közül az egyikre keresve japán kalandokba keveredtem).

A magyar AdWords blog

És az angol AdWords blog

Az egésznek az az alapja, hogy olyan emberekekre célzunk máshol, akik már jártak az oldaladon. Hirdetésen keresztül, vagy csak odatévedtek az mindegy. A lényeg hogy jártak ott.

Ha már jártak az oldaladon, akkor csináltak is ott valamit. Vagy csak benéztek egy pár aloldalra, esetleg vásároltak, vagy ott maradtak pár percig. Bármit is csináltak, azzal már valamiféle profilt mutattak magukból. Tegyük fel, betettek egy terméket a kosárba, de nem regisztráltak, nem vásárolták meg. Ez már egy lépés, erre is lehet célozni később.

De az első lépés feltehetően az lesz, hogy olyan embereket várok az oldalra vissza (egy speckó ajánlattal célzom meg őket), akik legalább annyit tettek hogy itt voltak, és nem azonnal léptek ki az oldalról (vagyis teljesített egy olyan GOAL-t hogy legalább 2 oldalt letöltött)

Őket találhatom meg Tartalmi hirdetéssel.

Példák:

Mondjuk egy koncertre adsz el jegyeket, és a megmaradt jegyeket szeretnéd olyanoknak eladni akik jártak az oldaldon, megnéték a koncert programját, de valamiért nem vásároltak rá jegyet. Az utolsó napokban nekik üzenhetsz és hirdethetsz kedvezményes, megmaradt jegyeket (mondjuk azokat amelyek szólóban maradtak, nincs kettő hely egymás mellett)

Vagy legyen egy webáruház, aki olyan vevőket szeretne megcélozni akik már jártak nála, de nem vásároltak (mopndjuk az ár miatt, ekkor egy kupont javasolnék)

De érdekes lehet ez egy árösszehasonlító oldalnak, aki megcélozná azokat akik már jártak nála, konvertáltak (eljutottak az ügyfél oldaláig), és nekik mondjuk az iPhone-os felületet ajánlani.

Vagy egy sokféle terméket árusító áruháznak, célozni a szerint, hogy ki milyen termékcsoport aloldalán járt.

Tényleg messzire visz a történet, különösen érdekes lehetőség a Tartalmi hálózatban való célzásra.

Már csak egy dolgot hiányolok. Azokra nem célozhatok akik a versenytársam oldalain jártak? 🙂

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink