„Sárga ház” reloaded

Tartalomjegyzék

Media_httpamadeoblogc_edoce

 

Úgy tűnik felbolydult a hirdetői közösség a Google tegnapi bejelentése kapcsán.

Egy dolgon nekem is átfutott a szemem, nem regisztrált az agyam egy fontos dolgot.

Az aktuális CPC helyett max CPC változtatás mellett van egy másik fontos üzenet:

Your actual CPC will continue to be determined by the auction, but subject to a minimum price for top spots.

Hoppá. Vagyis hiába éred el a helyezéshez szükséges mutatókat, ha túl keveset licitálsz, akkor nem kerülhetsz oda. Tehát van egy un. Minőségi pontszám, aminek az értékét nem láthatjuk, csak annyit tudunk róla hogy sok vagy kevés. Ezzel a (számunkra) nemlétező számmal szorozzuk a max CPC-t, és ha eléri az általunk nem ismert határértéket, akkor felkerülhet a „sárga házba”.

Van egy további implikációja is a történetnek. Az egyszerű szorzás helyett bizonyos súlyokkal (hogy hozzá lehet szokni a homályos fogalmazás értelmezéséhez amikor a Google AdWords változtatásokról van szó…) szóval súlyozzák a Minőségi pontszámot és a max CPC-t. (nem egyszerű szorzás lesz). Találgatások szerint a QS magasabb súllyal szerepel majd mint a max CPC. Vagyis ha kevés az agyad, akkor legyen nagyon vastag a brifkó.

Meglátjuk, egyelőre sok a találgatás, de egyben mindenki egyetért.
Lehet hogy a pénzügyesek átvették a hatalmat a Google-nél….

 

Utólagos bejegyzés: Tetszik amit Graywolf írt (LOL):

You gotta love the quality score, it’s mystery factor X, pretty much allowing us to get whatever number we want on the other end. It’s like simple algebra, and we googlers love maths. We could have just said “we’re going to take the most you are willing to pay and charge you whatever percentage of it we want to, and if you aren’t bidding high enough we’ll totally say your quality score sucks” but well we like to put all that college edumacation to work and bamboozle with big words arranged in complicated ways, so you’ve got no idea what’s really going on …

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink