Mindenki szeretne oda kerülni. A legelső helyre. Nem csak az organikus találatok között, de a hirdetéseknél is.
(már írtam erről is, amikor besárgult a háttere)
A felső pozícióba kerülni nem egyszerű, innentől még kevésbé lesz befolyásolható.
Ugyanis eddig is a kiemelten teljesítő hirdetések jutottak csak fel a „sárga házba”. De eddig az „actual” CPC volt a faktor a Minőségi pontszám mellett (a kettő szorzata adta a helyezést), mostantól az Maximum CPC lesz a szorzó.
Na agyaljunk ezen egy kicsit.
Mondjuk hogy a minőségi pontszám változatlan, az „actual” CPC helyett mostantól a max CPC lesz a szorzó.
Aki eddig jól és ügyesen működtette a hirdetéseit, az feltehetően olcsóbban jutott jó pozícióhoz. De ezt az olcsó árat befolyásolta nem csak a saját licit, hanem az alattam következő licit is (ahhoz képest történik az árazás). Innentől nincs „actual” CPC, helyette max CPC lesz a számolásban.
Vagyis könnyebb lesz „feljebb vásárolni” magad, ez jelent magasabb bevételt a Google-nek.
Viszont több eszközt ad azon agyatlan lcitálók kezébe, akit az ár nem érdekel, csak ott akar lenni „az első helyen, bármi áron”.
Még nem tudtam eldönteni hogy akkor ez most jó-e a hirdetőknek. A Google felé biztosan.
Utólagos bejegyzés:
Ma délutánra már megjelent egy ilyen az accountom tetején: