Egy kicsit zűrös történet következik, tessék nagyon figyelni.
Egy újabb Report forma, a Google AdWords accounton belül.
Ráadásul a legrázósabb kérdés (ezeket keverik legtöbben)
Szóval amiről szó van:
Ez a kimutatás megmutatja hogy mely keresések váltották ki a hirdetésed megjelenését, valamint hogy melyikre kattintottak ezek közül.
Ahá, mondja erre a képzett AdWords felhasználó, azt tudom hogy melyik kulcssz váltja ki a megjelenést, hiszen benne van az account statisztikákban. Na igen, az benne van hogy az adott kulcsszó kiváltotta-e, de az nem, hogy mit gépeltek be még az adott szó mellé!
Vagyis legyen a kulcsszó az alábbi néhány (igen, még mindig eladó a Ferrari 3400-as):
„acer ferrari”
„acer ferrari 3000”
„acer ferrari 3200”
„acer ferrari 3400”
„acer notebook”
És a Report adatai:
Vagyis megjelentem olyan keresésre is, amelyre nem hirdettem (ezek voltak az „acer ferrari 1005” és az „acer ferrari 1005wtmi”).
Jelen esetben nincs ok változtatni a kampány kulcsszavain, de a megjelenések és kattintások részletezése adott jó ötletet arra vonatkozóan hogy hogyan finomítsam tovább. A Google saját példája sokkal szemléletesebb:
Egy online virágbolt egyik reklámcsoportjában az alábbi szavakat használja:
‘anniversary’
‘anniversary flowers’
‘wedding anniversary flowers’
Lefuttatják a Report-ot, és ezt kapják:
Az anniversary szó miatt a hirdetések megjelennek az alábbi szókapcsolatokban is:
anniversary bouquet
anniversary gifts
anniversary centerpieces
Ha a vállalkozás csak virággal foglalkozik, és kiegészítőkkel nem (tegyük fel), akkor a háromból az utolsó feleslegesen megjelentetett hirdetést jelent, érdemes negatív kulcsszóként megjelölni. De ha a keresések száma kevés, akkor igazából ez sincs messze a relevánstól, vagyis simán benne is maradhat.
A másik két szóra pedig érdemes külön kulcsszavakat létrehozni. (a Google rendszerén belül – egyértelmű – relevánsabb egy olyan hirdetés az „anniversary gifts”-re keresve, amelyben a megjelölt keresőszó az hogy „anniversary gifts” mint az a keresőszó hogy „anniversary”.
De van még hasznos felhasználási módja a Search Query Report-nak. Például kiderül, hogy egy adott témakörben milyen keresések léreznek, azok hogyan teljesítenek és mivel lehetne tovább finomítani a kampányt (például beépítek belőle szavakat a hirdetésembe is akár…)
Utóirat: Hogy a saját példámban megmutatott eredmények között az 1 other unique queries mit jelent, nem tudom. Van erre egy homályos magyarázat a Google AdWords oldalán, de esetemben nehéz elfogadni a mennyiségi korlát magyarázatot ugyanúgy mint a Privacy szabályokat mint tényezőt.