Keresőoptimalizáció vagy keresőmarketing?
Sokszor azt látom, ogy a cégek úgy érzik, a keresőmarketing felesleges pénzkidobás, hiszen ha az organikus találatok között ott vannak, az pontosan elég. Ez valóban így is van, bár érdemes hozzátenni egy pár gondolatot:
– A keresőoptimalizálás hatása nem azonnali. Bizony, van olyan hogy a sok sok belefeccölt meló csak hónapok múlva látszik meg.
– a keresőoptimalizálás nem végleges. Nem lehet tudni hogy a cég (és a termékei) milyen irányban fejlődnek, lehet hogy mindent lehet újrakezdeni egy év múlva, mert egy termékcsoport annyira jól fut.
– a keresőoptimalizálás a legfontosabb szavakra működik jól, minél szélesebb a témák köre, annál kisebb eséllyel lesz mindenütt jó helyen az oldal a tallati listán.
Akkor mégis minek? – kérdezhetitek.
A keresőoptimalizáció nagyszerű eszköz, de ezt is tudni kell használni. Nem mindenre megoldás.
Adva van mondjuk egy nagymúltú jegyiroda, amely nagyszerű szolgűáltatásokat nyújt, hihetetlen erős a piacon, mindenki szeretne a nyomába érni. Optimalizáció vagy keresőmarketing a megfelelő eszköz?
SZERINTEM:
Helyükben a keresőoptimalizálást és a keresőmarketinget is választanám. Mindkettőt pontosan arra amire valók.
Optimalizálva, az oldal legyen jó helyen amikor olyan kifejezésekre keresnek az emberek ami a tevékenységi kör: „online jegyvásárlás”, koncertjegy, színházjegy, stb.
De az egyes (és gyorsan pörgő) termékeket, koncerteket, kiállításokat és rendezvényeket én a keresőmarketing hirdetéseken keresztül hirdetném.
Így nincs olyan veszély, hogy a jól optimalizált oldal tavalyi koncertajánlatai ugranak fel egy keresésnél, viszont nem kell költeni olyan keresésekre amelyek túl általánosak.
Ezt gondolom én. Vitanyitónak szántam ezt, és a többi kérdőjeles bejegyzést is.