Először is, gratula Google, mert a Serlok Holmész keresésre kijavított:
Konkrétan ezt kerestem (Anne Duffield példátlan ecsete).
A pontos keresés Serló Holmész kellett volna legyen. Ezzel akartam bevezetni hogy ma nyomozósdit játszom, és lám, ebből is lett egy érdekes poszt. Na haladjunk:
– Aggyeggy cigit, Zoxó – mondta Holmész hirtelen. Ránéztem kollégiámra, lemérve, hogy magyarázatát adja járatlan kitörésének; õ viszont nem adott jelet, kivéve legjobb lábának apró mozdulatát, mellyel Zoxó Whitneyt a földre teringette. – Aggyeggy cigit, Zoxó – ismetélte úgyszórvány hisztériszonyosan.
A lényeg hogy ismét nyomozásba kezdtem. Ezúttal egy másik ügyfelem hirdetései között veszett el összesen xx kattintás. Ugyanis az account ezt mutatja az elmúlt hétre:
Az AdWords felületen ugyanis ezt látom:
Eggyel beljebb a legjobban teljesítő reklámcsoport:
És a report szerint (csekkoltam háromszor is, ugyanazon időszakra kértem le a Report-ot)
Még egy ellenőrzés belefér, mondjuk a Google Analytics mit mutat:
Vagyis ott van az, szépen, összecsengenek a számok, de a Report nem akarja megmutatni hogy mely oldalról jött forgalom. Kezdjek el gyanakodni hogy ez leparkolt domain oldalakra kattogott el?
Emil ment Google-hoz, közvetítek.
Utólagos bejegyzés:
Megjött a válasz. Szerintük később kéne lefuttatnom a Report-ot. (megtettem, most 241 kattot látok 131 helyett).
Valamint a válasz szerint (idézem):
„Statistics from some properties that are a part of the Google
Content Network may not be included by the Placement Performance report,
such as Gmail.com.„
Vagyis:
A Google Tartalmi Hálózat egyes részeinek (mint például a gmail.com) adatai lehetséges hogy nem szerepelnek a Placement Performance Report-ban.
Hoppá. Miért is nem szerepel? Nekem az is információ lenne, jó lenne tudni és paraméterezni azokat is.
De vissza a számokhoz. Most ezt látom:
Vagyis a tegnapi Report-ban keresett kattintások majdnem megvannak, már csak a megjelenések száma nem konzekvens. Tegnap volt 49 ezer, ma 83 ezer, az AdWords szerint pedig volt 185 ezer impression (a Content Network-ön belül). Na most ha a hiányzó 100.000 megjelenés nem hozott kattintást, és a Content Network azon részei amelyek Google tulajdonban vannak, azok nem látszanak a statisztikában (feltételezés!), akkor volt a Google rnedszerében 100.000 olyan megjelenés amelyhez egy kattintás sem tartozott. Ha ennyire iszonyatosan hatástalan a Content Network Google része, akkor biza én sem adnám ki a számokat. De nem tudom elhinni hogy ennyire rossz lenne például a Gmail. De akkor hol van a 100.000 impression???