Sírnak

a tartalomszolgáltatók.

Vége a kaszának. (sajnálom András, de ez van, hamarabb is fel lehetett volna ébredni).
Tehát első hír, a keresőmarketing részaránya az online-on belül 8-ról 17%-ra nőtt.
Menet közben egyre több hirdető rájött, hogy az AV alapú hirdetés drága.
Miközben a nagy portáloknak NINCS kontextus alapú hirdetési rendszerük.
Kezdenek átállni a katt alapú árazásra, de ezt megpróbálják jól titkolni (mert azon nincs kasza).
(érdemes megnézni a hirdetési listaárakat, ott szó sincs arról hogy majd nagyon kattintás alapon áraznának. Beírnak valami hajmeresztő 700 Ft / katt árat, és úgysem lehet eladni 150 Ft fölött. De annak aki ismeri a PPC árakat, annak ez is betegesen drága.

Tehát sorban:

1, AV alapon ma már túl drága a hirdetés. Beletol valaki 3-5.000 Ft-ot 1.000 megjelenésbe, és érkezik belőle 0.1% CT, vagyis összesen 1(!) katt. Ez 3 vagy 5.000 Ft egy kattra. De mi van ha 10 katt jön? akkor 3 vagy 500 per katt az ár. Az is cca 10x annyi mint a PPC rendszerekben.

2, A portálok tartalmukat jobban ismerik mint a piac bármely más szereplője. Mégsem dolgoztak ki még semmiféle tartalom alapú célzást (azon túl persze hogy az egészség rovatba drágábban adják a helyet a magánklinikáknak, vagy az autós oldalt ajánlják az autós cégeknek, de ez halvány, nagyon gyenge)

3, A Google szépen csendben bevezette a kontextus alapú célzást, keverve a kattintás alapon árazott, aukciós rendszerű hirdetési formával. Ez olyan apró kis szegmensekre bontotta a piacot, ahol hirtelen sok kis cégnek is megérte hirdetni (olvasat: a long tail oldalon megnövelte a bevételt, olyat tett amit a nagyok nem tudtak volna)

4, A nagy hirdetők is ráéreztek a PPC ízére, hiszen az ő nagy célcsoportjuk is sok kis célcsoportból áll. És sok kicsit jól megcélozva összeáll az egész, csak momentán tizedannyiba kerül (erőforrásigényes meló, azt is meg kell fizetni hogy valaki gondolkodik, de még így is olcsóbb jóval).

5, A Google bevezette a banner és video banner, majd a rich media bannereket a rendszerébe, PPC árazással. (utolsó csapás). Ezzel kivette a nagyok kezéből a kardot, ami eddig a bannerek jobb hatásfoka volt.
(tapasztalat: a bannerek 500-3000 Ft / 1000 AV ára helyett a Google AdWords rendszerben rendszeresen hozok 15-100 Ft / 1.000 AV árakat banner hirdetésekre.)

6, Elkezdődik a sírás (a gondolkodás és okos lépések helyett). Ha nincs tartalom, akkor nem lesz hol hirdetni PPC-t sem, meg hasonló nagyon elcsúszott gondolat. Az interneten elfogyna a tartalom???? Ember! Mikor néztél utoljára statisztikákat a neten fellelhető értelmes cikkek mennyiségéről?
Persze a tartalom simán elfogyhat egy portálon (ha nincs bevétel és becsukod), de lesz más weboldal, blog, fórum, közösségi híroldal, mashup akármilyen témában, és bizony még értékes írások tömege is (akár jobbak is mint amit ma a nagy portálokon találunk).

Tanulság?

a, Már RÉGEN el kellett volna kezdeni fejleszteni a Google PPC rendszerének a mintájára egy saját rendszert. Plusz a saját keresőt meghagyni és fejleszteni. Akkor most lenne hová nyúlni, és nem a Google lenne az egyetlen alternatíva.

b, Sírni felesleges. Senki nem hatódik meg ha az egyik T vállalat nehéz helyzetbe kerül.

c, A pálya még szabad. Semmi nincs lejátszva. Át kell gondolni a bevételeket, a sales stratégiát, és változtatni. Gyorsan.

U.i: Zoli, ugye nem gondoltad komolyan hogy a Google-t le lehet gyűrni keresésben?

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink