Sitelinkek hatása az átlag CPC-re (vagy inkább a pozíció?)

Tartalomjegyzék

Ez most nem az a sitelink, hanem inkább az adlink, de mégis sitelinknek nevezik az AdWords felületen.

Az a link, amely a kiemelt hirdetésekben alul jelenik meg, hasonlóan az organikus találatok sitelinkjeihez:

Sitelink

Vannak ügyfeleim, ahol az öszes kattintás nagyon komoly százaléka érkezik olyan hirdetésből amelyeken van sitelink.

Ezt ugye simán lekérem a felületen, az Ad Extensions fül alatt. Nem árulok el ügyfelet, sem időszakot, de nézzünk kicsit a számok mögé.

Első probléma, hogy kétféle számot látok, azokat az értékeket amikor a sitelinkkel ellátott hirdetés jelent meg, és az összeset. Persze ebből ki lehet számolni azon hirdetési megjelénések és kattok értékeit, amikor nem volt sitelink megjelenés.

Nézzünk egy ilyet:

Sitelink1

Húúú. Ugye? A sitelinkes megjelenésnél 44 Ft egy katt, a másiknál 120. Persze nem ilyen egyszerű a képlet, hiszen ami sitelink statisztikában megjelenik, az már alapból kiemelt hirdetés, vagyis nem biztos hogy a sitelink az ami hozta, a kiemelt hirdetés maga is egy sokkal erősebb megjelenési forma. És mint látjuk, egyben olcsóbb is.

Ami meglepő, az a többi hirdetés magas ára. De tegyük fel, hogy folyamatos optimalizálással, sikerül a mostani 39% helyett a PPC kattok felét a kiemelt (sitelinkkel ellátott) kategóriába vinni. Milyen hatással lesz ez az átlag CPC-re?

Sitelink2

Ha elhiszem hogy a licitek emelése nélkül jutottam ide, akkor egyszerűen csak a kattintásokat csoportosítottam át az olcsóbb (sitelinkes) kategóriába, és még az átlagár is erősen csökkent, több mint 10%-kal! Ha eljátszunk azzal a gondolattal, hogy nem 50, hanem 66% a kiemelt pozíciós kattintások részaránya az összesből, akkor az átlagár az eredeti állapothoz képest 30 felett javul! 

Persze ez itt és most játék a számokkal, ugyanis a magasabb részarányhoz feltehetően valamennyivel magasabb licit, és magasabb kattintási ár is jár, vagyis nem egyértelmű hogy minden egyéb mutató ugyanazon az értéken marad. De akkor is, az irányok egyértelműek, az arányok meglepőek.

 Vagyis tessék kérem pumpálni a hirdetéseket, mert a kiemelt hirdetés biza jobb áron hoz.

Mindig is kíváncsi voltam arra hogy ez mennyivel jobb, most egy statisztikán keresztül (áttételesen ugyan) de képet kaptam róla. És ezzel egyben értelmét vesztette a bejegyzés címe, mert NEM a sitelinkek vannak ilyen hatással (bizonyosan az is), hanem egyszerűen a kiemelt hirdetés. Csak eddig nem volt hozzá statisztikánk. 

Nálad hogyan állnak ezek a számok?  

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink