Statisztika reloaded

Tartalomjegyzék

Tavaly októberben összeszedtem egy kis statisztikát a hirdetéseimről.

Gondoltam érdekes lesz összehasonlítani ismét a számokat. Emlékeztetőül, akkor ezt írtam:

3.5 millió megjelenés, 9.000 kattintás, 600.000 Ft költés.

Most elkészítettem ismét (úgy, hogy azok a számok is benne vannak:

30 millió megjelenés, 70.000 kattintás, 2.500.000 Ft költés.

Közel 10x annyi megjelenést adminisztráltam, 8x annyi kattintás jött belőle.
Az érdekességek csak ezután kezdődnek:

Az akkori 0,26% átlagos átkattintási arány most 0,23%. Ez nem feltétlenül jelenti azt hogy rosszabbul dolgozm, simán lehet hogy a munkám minősége sokat javult, de vele párhuzamosan a piac is erősödött (ez utóbbi tény).

A 68Ft-os átlag CT ár most 35,70. Mondhatnám hogy mekkora spíler vagyok, de hazugság lenne. Ugyanis accountokon keresztül az átlag kattintás ára függ attól is hogy milyen ügyfeleim vannak, ők milyen piacon vannak ott és milyen költéssel nyomulnak. Egy durván költő ügyfél torzíthatja az egész számolást.

Amire büszke vagyok azonban, hogy van olyan ügyfelem, ahol a költés jelentős, és mégis sikerült 12Ft (igen, nem elírás!) alá szorítanom a CT árat (igaz, az ügyfelem üzletének milyensége miatt használhatok sokezer kulcsszót, és ezért a keresések perifériáján a sokkal kisebb versenyhelyzet miatt ilyen olcsó a katt.

Meglepő tapasztalatom azonban hogy egyre több bannerkampányt látok nagy portálokon, ahol az eladás nem megjelenés alapú, hanem CT vagy akár CPA alapú. Viszont érdemes odafigyelni a CT árakra (110 Ft-tól felfelé, akár 200 fölé is megy).

Azért évente újra előveszem majd a számokat, hátha látszik belőle később egy trend.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink