Statisztika

De most nem a Google Analytics, arról majd később.

Készítettem egy kis házi statisztikát, hogy eddig mennyit költöttem az ügyfeleim megbízásából, mennyi megjelenést és kattintást hoztam nekik, mindezt mennyi pénzért, stb.

Íme a számok:

3.5 millió megjelenés, 9.000 kattintás, 600.000 Ft költés.
Ez jelent 68 Ft környékén kattintásonként (természetesen ez átlag, a legjobb ár 15 Ft / katt), valamint átlag 0,26% átkattintási arányt (itt a legjobb ügyfél szinten 1,3%, kampány szinten 9.69%, és van olyan hirdetésem ami 50% környékén teljesített).

Egy kicsit hasonlítgathatom mondjuk egy nagy portál áraihoz, valamint hogy azért mit kap a hirdető, de akár egy kisebb, tematikus oldal áraihoz, teljesítményéhez.

Egy nagy portálon megjelenésalapú hirdetések (normál banner, 468×60) 4 forinttól 9-ig terjednek, legyen ez most 5 Ft.
Átlagos átkattintási arány 0.1%-0.2%. Vegyük most a 0.15%-ot.
Ugyanezek egy kisebb, tematikus portálon 6Ft és 0.5% CTR.

Vagyis ha a hirdetésem adatait figyelembe veszem, akkor

egy nagyobb portálon az ügyfeleim együtt elköltöttek volna 17.5 millió forintot, kaptak volna érte 5.250 látogatást.
egy kisebb portálon 21 millió forint költés mellett  17.500 látogatást.

első esetben egy kattintás költsége 3.333 Ft
második esetben 1.200 Ft

Ehhez természetesen hozzá kell adni azt, hogy én sem ingyen dolgozom, de akkor is megdöbbentő a sokezres költség a 68 (vagy 15) Ft-al szemben ugye?

Számoljuk ugyanezt másképpen. Milyen átkattintási arány kéne ahhoz, hogy az átlag 68Ft összejöjjön egy kattintás árára? Egy nagyobb portál esetében ez 7.5%, a kisebb esetében 9% átkattintási arány.
Vagyis
az első esetben 50 -szerezni kéne az átkattintási arányt, az utóbbiban “csak” 18 -szorozni.

Megvalósítható?

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink