az AdWords-ben.
Ideje volt hozzányúlni, hiszen rengeteg, felesleges korlát volt beleépítve az AdWords számlázási és fizetési rendjébe, módszereibe. Most a szokásos módon, a hazai (US) vállalkozások látják először az újratervezett felületet. Az újdonságok:
– Mindent átneveztek. Innentől a Postpay-t (utólagos fizetést) Automatic Payment-re nevezték, a Prepayment Manual Payment lett.
– Mostantól lehet keverni a fizetési módokat. Ha valakinek kedve támad, akkor innentől lehetősége is van azonnali fizetésre a saját maga által kedvelt módon (bazz, ez nem fícsör, ilyet az étteremben is lehet ezer éve)
– különböző fizetési módok is beállíthatók, és váltani lehet közöttük (Na ez változás, eddig az account létrehozásánál kiválasztott fizetési mód kőbe volt vésve, és váltani csak egy friss account indításával lehetett – nem mintha ez nehéz művelet lenne az Editor korában)
– Lehet más a számlázási cím és a vállalkozás címe (ennek biztos van értelme, de nem tudom mi az)
És, és és keresem, hátha hozzányúltak a lényegi részekhez is, de nem. Akkor ideírom hogy mi az ami hiányzik:
– Büdzsé kezelés. Megadom hogy adott időn belül mennyi zsét szeretnék költeni, és a rendszer ott leáll. Igazából ez nagy lépés lenne előre a büdzsé kezelésben account szinten is, de – akár – kampány szinten is bevezethető fejlesztés lenne a legjobb. Jelenleg a Google-lel szerződött számlás ügyfeleknek elérhető account szintű büdzsé beállítás, de – valljuk be – az még mindig eléggé fapados.
– A számlák naptári hónapok szerinti bontása. Állandó probléma, hogy sok ügyfél havi szinten szeretné kezelni a költését (micsoda buta kérés 🙂 ), miközben a Google számlák NEM az előző hónap költéseit, hanem az előző hónapban történt terheléseket mutatják. És a kettő eltér, hiszen megeshet hogy a hónapot az account mondjuk 40 ezer credittel kezdi, majd a hónap 5. napján számláz a Google, innentől viszont az áthozott összeg is erre a hónapra lesz számlázva… Értem én hogy csak a terhelt összeget lehet számlázni, plusz hónap fordulóra nem lehet ütemezni minden kártya terhelést egyszerre, de azért a számla nyilvántartásba bele lehetne venni valahogyan azoknak akik kérik… Nem lesz mindenkinek ez szempont, de akinek igen, annak nagyon fontos. És meglehetősen időrabló elfoglaltság excel táblában összevezetni a terheléseket és a költéseket naptári havi bontásban, hiszen a számok soha nem egyeznek…
Remélem ezek is befigyelnek majd a feljesztések között.