Mindenki az első helyre akar kerülni. Bármi áron.
De a keresőmarketing nem az a műfaj, ahol a másodikat nem jegyzik, az a Forma1. Itt annak van igaza aki a legjobban, gazdaságosabban tud hirdetni. És ilyen szempontból nem az első hely a lényeg, de ugyanígy nem lényeges szempont az átkattintási arány sem.
Mert a statisztikák azt mutatják ugyan hogy a Google találati oldal kiemelt hirdetések kapják a legtöbb átkattintást, ott a legmagasabb a CTR, meg hűha.
De egy ideje már beszélünk ugye arról is, hogy NEM a CTR, hanem a befektetés megtérülése az igazi mutató, vagyis lehet hogy kettővel hátrébb fele annyiért kapunk látogatókat, akikből 2/3-ad konvertál (az első helyhez képest), és ezzel máris jobban megérte oda kerülni mint az első helyre.
De tényleg, tessék számolni!
Mondjuk a kiemelt első helyről átlagosan 60Ft-ért érkezik egy katt, és a konverziós arány 3%.
Ezer katt esetén ez 60.000 forint, és 30 konverzió, vagyis 2.000 forint egy konverzió.
Ha ugyanez a hirdetés hátrébb jelenik meg, de olcsóbban (3. pozícióban mondjuk átlag 35 Ft per katt), és a konverziós arány 2/3-a az előzőnek (vagyis akkor 2%), akkor a matek így változik:
20 konverzió, 35.000 Ft, azaz egy konverzió 1.750 Ft.
Ki az okosabb ebben a szituban?
Elkezdtem kutatni hogy akkor ugye vajon az első és a harmadik hely között milyen eltérés van a kattintás utáni minőségi számokban. Meglepetés amit találtam…
Olyan időszakot és témát választottam, ahol megfelelő számú katt és konverzió is rendelkezésre áll, mert 1-2 konverzióból statisztikai eredményeket levonni, az komolytalan lenne. A téma nagyon általános (egy kulcsszavat vizsgáltam), és megnéztem hogy amikor kattintottak az adott hirdetésre, akkor az adott pozícióhoz milyen Pages/visit érték járult:
Érdekes, mert a kielemt első helynél jobbat mutat a kettes és hármas pozíció. De még az oldal 1 és 3 is!
A következő a Bouce rate volt:
Itt ugye a kevesebb jobb, meglepő, de a kiemelt első hely rosszabbul teljesített ismét mint az alatta levő 2 és 3 hely, valamint a jobb oldal 1 és 3 (a kettes ismét rosszul néz ki)
Ha már itt jártam, csak egy klikk, és megnéztem a konverziós arányokat is:
Hoppá, megint a hármas pozíció volt a legjobb.
Ha tovább túrok, akkor ott a legfontosabb mutató, a Per Visit Goal Value:
Nos, úgy tűnik, hogy NEM reprezentatív minikutatásom tanulsága az, hogy nem kell mindig az első helyért licitálni. Van olyan hogy a második vagy inkább a harmadik kifizetődőbb és okosabb stratégia…