Szemmozgás

Most nem a szemforgatás lesz a téma, hanem az, hogy vajon, mennyire értékes a Google kereső találati oldalakon (SERP) a jobb oldalt elhelyezett hirdetés.

Többen közölték már velem, hogynekik nem kell ez a fajta hirdetés, mert ők soha nem nézik meg a jobb oldalon levő hirdetéseket. (Igaz, azt is sokan közölték már velem, hogy nincsenek is hirdetések a jobb oldalon)

Most akkor tényleg, van valami értelme ott lenni?

Tapasztalataim azt mutatják hogy igen. Mert a kattintások csak jönnek valahonnan… És a találati oldalak statisztikái nem romlanak (page view per visitor), vagyis nem csak kattintás van, hanem böngészés is. De akkor tényleg észreveszik a látogatók azt a fránya hirdetést!

Jacob Nielsen kutatásai szerint egy weboldalt látogatók a bal felső saroktól indulva F vagy E alakban pásztázzák annak tartalmát. Vagyis a Google találati oldalain a jobb felső sarokban megjelenő tartalom egyáltalán nem esik ki a pásztázásból.

Media_httpamadeoblogc_uzcac
Media_httpamadeoblogc_ahvtf

 

 

 

 

 

 

 

 

A pontos menetrend valahogy így néz ki:
Először felső részt pásztázzás végig (ez az F felső szára)
Majd lejjebb haladnak lesz egy újabb vízszintes pásztázás (ez az F alsó vízszintes szára)
Végül a bal oldalon lefelé pásztáznak (ez az F függőleges szára)
Néha azonban az olvasók beépítenek egy harmadik vízszintes pásztázást, ebből lesz az F-ből E betű szerűség.

Innentől ismét jön a kérdés. Vajon tényleg félni kell attól hogy nem veszik észre a kersgélők a hirdetést?
A válasz egyértelmű. Valószínű hogy észreveszik.

De ha nem, akkor sincs gond, mert azért nem kell fizetni!

A PPC rendszerek csodái című sorozatban a meggyőzés című részt olvasták 🙂

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink