Most nem a szemforgatás lesz a téma, hanem az, hogy vajon, mennyire értékes a Google kereső találati oldalakon (SERP) a jobb oldalt elhelyezett hirdetés.
Többen közölték már velem, hogynekik nem kell ez a fajta hirdetés, mert ők soha nem nézik meg a jobb oldalon levő hirdetéseket. (Igaz, azt is sokan közölték már velem, hogy nincsenek is hirdetések a jobb oldalon)
Most akkor tényleg, van valami értelme ott lenni?
Tapasztalataim azt mutatják hogy igen. Mert a kattintások csak jönnek valahonnan… És a találati oldalak statisztikái nem romlanak (page view per visitor), vagyis nem csak kattintás van, hanem böngészés is. De akkor tényleg észreveszik a látogatók azt a fránya hirdetést!
Jacob Nielsen kutatásai szerint egy weboldalt látogatók a bal felső saroktól indulva F vagy E alakban pásztázzák annak tartalmát. Vagyis a Google találati oldalain a jobb felső sarokban megjelenő tartalom egyáltalán nem esik ki a pásztázásból.
A pontos menetrend valahogy így néz ki:
Először felső részt pásztázzás végig (ez az F felső szára)
Majd lejjebb haladnak lesz egy újabb vízszintes pásztázás (ez az F alsó vízszintes szára)
Végül a bal oldalon lefelé pásztáznak (ez az F függőleges szára)
Néha azonban az olvasók beépítenek egy harmadik vízszintes pásztázást, ebből lesz az F-ből E betű szerűség.
Innentől ismét jön a kérdés. Vajon tényleg félni kell attól hogy nem veszik észre a kersgélők a hirdetést?
A válasz egyértelmű. Valószínű hogy észreveszik.
De ha nem, akkor sincs gond, mert azért nem kell fizetni!
A PPC rendszerek csodái című sorozatban a meggyőzés című részt olvasták 🙂