Szériaszám marketing

Sokat idéztem már Seth Godin-tól, ismét egy nagyszerű ötletet alkotott.
Szériaszám marketing. A cikkje itt, én csak az izgalmasabb ötleteket szedem össze belőle.

Az alapgondolat egyszerű és logikus.
A szériaszám (vagy más egyedi azonosító) folyamatos fejtörést okoz a felhasználónak. Regisztrálni kell (szoftver), elgépelem, bonyolult és nincs olvashatóra tördelve, nem megjegyezhető, satöbbi.
De miért kell ennek ilyennek lennie? Ha a szériaszámban vannak a termékről információk (autó), akkor az adatbázis miért nem publikus? Miért kell kódolni egyáltalán?

És valóban, Seth az alábbiakat ajánlja:

  • ne használd a nullát és a a hozzá nagyon hasonlító O-t. Keverve pedig tipikus hibaforrás: 00O120O
  • Ne legyen háromnál több egyforma szám egymás után
  • A szériaszám ne legyen nagybetű vagy kisbetű “érzékeny”
  • Nagyra nyomtasd a szériaszámot. Gondolkozz el azon, hogy kell-e egyáltalán szériaszám. Ha mégis, akkor gondold át, tervezd meg a legnagyobbat, és utána növeld a méretét.
  • A számítógépek korában használhatsz szavakat is a számok helyett. Kettő szó egy sorban, 100 szóból két szóval 100 x 100 = 10.000 a variációk lehetősége.

A többi tippért olvasd el a cikket.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink