Szomorú hírek

Ma kaptam egy levelet. Válasz a kérdésemre,miszerint folytatjuk-e a tervezést, tetszik-e az ajánlatom.
Ami szomorúvá tett, az a levél utolsó mondata:

Ajánlatodat, fáradozásodat köszönöm! Egyelőre nem kí­vánjuk igénybe venni szolgáltatásaidat.

Persze kaptam miérteket is. Többek között a weboldal építésénél, a kiírásba beletették, hogy az alapvető keresőoptimalizációs feladatokat is el kell végezni. És mutassatok nekem egy céget a mai magyar netes fejlesztő piacon, aki nem vállalja be ezt (is)!

Pluszban az ajánlatot kérő részt vett egy szemináriumon, ahol “a weblap szerkesztése folyamán optimalizálás szempontjából fontos szempontok is témakör volt”.

“Az oldal elkészülte után annak állandó frissí­tését, illetve az alapvető feltöltéseket is cégen belül kí­vánjuk megoldani (nem mondtam soha hogy szeretném töltögetni), í­gy adódik, hogy az optimalizálást is belsős munkatársra bí­zzuk.”

Minden tiszteletem ellenére ezek a válaszok nagyon szíven ütöttek. Amikor találkoztunk, én azt hittem sikerült felvázolnom, hogy az optimalizálás és a keresőmarketing időigényes és meglehetősen bonyolult szakmai munka, amelyet házon belül “sufnituningként” nehéz elvégezni. Többek között azért is, mert ez tapasztalatom szerint mindig utolsó marad, még akkor is ha hozzáértő végzi a cégen belül. Vajon lesz ideje folyamatosan követni a változásokat, az új lehetőségeket, fejlesztéseket a belső embernek?

A másik nagyon szomorú helyzet az az, hogy az optimalizálást tekintik egyetlen eszköznek. A keresőmarketing, amelly el a versenytársakkal lehetne felvenni a ritmust (és azok vannak bőven, olyanok akik optimalizálásban és keresőmarketingben is aktívak), arról egy szó sem esett.

Mindent összevetve szomorú vagyok.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: reddit
Megosztás itt: email
Megosztás itt: print

Legfrissebb cikkeink