Mindig elképedem amikor egy születésnapi kampányt látok egy közszolgáltatótól. Még sosem hallottak a „kinemszarjale” szűrőről?
145 éves a Magyar Posta. Éééééés??????
Az embereknek ez az információ önmagában nulla értékű, minden erre költött forint ablakon kidobott pénz. Különösen zavaró, ha ez adóforintokból kidobott összeg, mert ugye nem jut a mozgássérülteknek, a tanároknak, a kórházakba, (ide behelyettesítheted a saját demagóg témádat) de örülhetünk, mert 145 éves a Posta. Juhhé.
Az marketing lényege, hogy az átlag vevő egyszerűen magasról *****ik rá, hogy az adott cég hány éves, kicsoda, micsoda (tipikus hiba például egy weboldalon az első menüpontnak tenni a RÓLUNK pontot, elég az utolsó helyen is…
Vagyis az a marketinges, aki nem érti meg, hogy az emberek nem törődnek azzal hogy a cég mennyire ilyen vagy olyan (hány éves, milyen díjakat nyert, stb), hanem azzal törődnek AMI NEKIK, A VEVŐKNEK JÓ. Néha ez a kettő találkozik. Érdemes egy ásványvíz nemzetközi díját reklámozni, mert az emberek akkor elhiszik, hogy az a víz különleges, Tehát érdemes megvenniük, mert finomabb, ásványokban gazdag, tiszta (ide ismét behelyettesíthető kinek mi a fontos egy vízben).
Vagy ha x éves egy kereskedelmi lánc, és szülinapi akciókkal kényeztetik a vevőket. Az jó, mert akkor olcsóbban jut termékekhez, vagyis neki jó lesz tőle.
De most komolyan, elhiszi bárki, hogy a születésnap bárkit érdekel, ha tegnap a posta elhagyott egy küldeményét?