Tapasztalatlan felhasználó az AdWords-ben

Tartalomjegyzék

Egy comment adta az ötletet, írni kéne erről is.

Media_httpamadeoblogc_thlyq

Mert nem olyan egyszerű a képlet mint amilyennek tűnik.

Tegyük fel, Nagy Tibor elképzelt vállalkozó, mondjuk fuvarozással foglalkozik, és mivel számítógépet sok éve használ, úgy érzi itt a nagy lehetőség, kezébe veszi a dolgait. Regisztrál egy nagyot, és elindít egy pár hirdetést.

Első lépéséként elnézi bizalmatlan, szóval kiválasztja az előre utalás lehetőségét. A Google ugyan jelzi a regisztráció folyamatában hogy ez később nem változtatható meg, de mindegy. Elkerülte a figyelmét. Amikor szeretne kártyára váltani (macerás a sok utalás, és a csúszás is amíg megérkezik a zsé), akkor jön a feketeleves (tudtad hogy ez a kávét jelenti?). Ugyanis ahhoz hogy kártyával fizessen, kell egy új account.

Az első hirdetések létrehozásakor szinte mindenki egy kampányt és sok reklámcsoportot hoz létre. Így a napi leosztás, a napi költés vagy a licit módja csak egyszer változtatható, és mindegyikre vonatkozik.

Amint erre ráébred versenyzőnk, nekiáll egy nagy újrarendezésnek. Viszont a hirdetési szövegek másolása, vagy kulcsszavak másolása, mozgatása már nincs is többé online, le kell hozzá tölteni egy progit. Azzal szépen megy, de azt is meg kell tanulni.

Sokan nem értik miért és hogyan kell egynél több hirdetést írni. Hogy hogyan kell ellenőrízni, hogy a licit a többiekhez képest sok vagy kevés. Hogy egy kampány miért kerül ennyib, vagy miért nem fut. Magyar nyelvű ügyfélszolgálat nuku.

Induláskor a Google automatikusan kéri a licitet, de egy hozzá nem értőnek ismeretlen pipa bizony kimarad a beállításoknál. Ez a Content Network külön licit (alapból nincs ilyen beállítva). És feltételezem sokaknak soha nem lesz ilyen beállítva. (láttam már olyat, hogy az ügyfél 110Ft-ig küzdötte le a CT árat, az általam kezelt kampány az első héten hozott 12Ft-os átlagárat.)

És jönnek a nehéz pillanatok. Negatív kulcsszavak használata. (Jéé, olyan is van?) KeyWord tool, Reportok, Azokban való eligazodás. Google Analitics kód, Konverzió követés, website optimizer, sorolhatnám.

A költségek elrohanása szintén kaotikus helyzeteket hozhat. AKi még soha nem licitált vagy vásárolt ilyen környezetben, annak az egyetlen stratégia az első helyre kerülni. A Google nem is olyan régen változtatta meg az algoritmusát ezzel kapcsolatban, szóval simán el lehet pörögni a zsét mindenféle értékelhető eredmény nélkül. A többi (okosabb) versenyző pedig szépen kivárja amíg a magas klicit ámokfutó kifogy a pénzből…

És jön a felismerés. Havi 300.000 forintos költésből akkor is jobban jár ha egy részét odaadja egy szakembernek aki rendbeszedi, összerakja, tapasztalatát beleteszi és közben Tibor azzal foglalkozik amihez ért.

A fuvarozással.

Persze vannak ellenérvek is. Sorban:

– Drága a szakember.
Igen, az. Neki is kell számítógép, hozzáférés, utaznia kell és adókat fizetnie. Vagyis van egy gazdaságossági szint ami alatt a szakember többe kerül mint amit hoz. Ez valahol a havi 100 ezer forint költés környékén kezdődik, a felett már erősen érdemes elkezdeni ezen gondolkodni.

– Házon belül erre ki lehet képezni az utánpótlást.
Igen, lehetséges. Még az is hogy megéri. De akkor miért nem a könyvelést, épület fenntartást vagy rendszeradminisztrációt tartják házon belül? Sőt, futárszolgálat is lehetne in-house, vagy a fordítás, a pályázatírás és a reklám is. Ugye? Mindenki foglalkozzon azzal amihez legjobban ért. A többit csinálja olyan valaki aki ahhoz ért jobban. Mindenki jól jár.

– Nagyobb rizikó ha házon kívül történik mindez.
Miért is????

– Lassú egy külsőssel dolgozni, nekünk gyors reagálás kell.
Ez érdekes érv. Ha lassú egy külsős, akkor le kell cserélni. Ha viszont 24 órán belül reagál, de ez is lassúnak tűnik, akkor tessék arra gondolni hogy mennyi csúszás van egy rádió vagy sajtóhirdetésben.

További pro és kontra?

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink