Tisztelt olajtársaság!
Személyszállító kisiparos vagyok. Sajnos a gazdasági válság megváltoztatta az emberek utazási szokásait, és inkább képesek hidegben is gyalogolni, mint hogy fizessenek a taxiért.
A kieső bevételt természetesen próbáltam ellensúlyozni az áraim emelésével, de sajnos csak romlott a helyzet.
Szükségessé vált további megszorító intézkedéseket foganatosítani egyszermélyes vállalkozásomban.
Megvizsgáltam hogy mely költségek terhelik legjobban a vállalkozásomat, és a legmagasabb költségeket kénytelen vagyok lefaragni.
Ezúton tájékoztatom önöket, hogy kénytelen vagyok a közöttünk levő szerződést felmondani, bizonytalan ideig nem vásárolok benzint az utómba. A válság elmúltával természetesen felülvizsgáljuk tennivalóinkat.
Üdvözlettel,
Mint A. Ladár
Viccnek jól hangzik. De van ha nem vicc?
Mi van, ha vannak vállalkozások, amelyek egyszerűen a válságtól megrémülve, egyszerűen levágnak olyan költségeket, amelyek a vállalkozást mozgásban tartják? Mondjuk egy bolt csökkenti a nyitvatartási idejét, vagy egy webáruház csökkenti a marketingre költött pénzt.
Persze egyértelmű a helyzet – mondhatjátok sokan – a marketing kevesebb bevételt hozott mint amennyit elvitt. Így egyértelmű a döntés. Nos, igen, de mi köze van ennek a válsághoz? Ha nem működik, akkor a válás nélkül is le kell állítani, és megnézni mi nem stimmel. Nem is biztos hogy a reklám, lehet az árazás, a csomagolás, a célcsoport vagy a reklámozás helye a hibás…
Mi van akkor, ha a reklám kifizetődő?
És kifizetődő marad válság idején is?
Akkor viszont ökörség leállítani, körülbelül ahhoz hasonlítható, mint a képzeletbeli kisiparos döntése a benzinnel kapcsolatban. A cég motorját leállítani válságban?
Persze ismét más, ha a marketingre költött pénz megtérülését nem számolja a cég, vagy nem lehet mérni. Ekkor első lépés a mérőszámok kitatálása, a mérőpontok beiktatása,és szűrni, szűrni minden költést eredményre. Ilyenkor legtöbbször kiderül hogy a keresőmarketing nem csak a legjobban mérhető, de a legkifizetődőbb is.
Akit viszont nem érdekel a mérés, a visszacsatolás, aki nem tudja mérni hogy mennyit hoz, annak a marketing nem befektetés, hanem költség. Akkor TÉNYLEG le kell állítani.
De megint semmi köze a válsághoz.
Tanulság?
Ha egy cég a válságra hivatkozva leállítja a hirdetéseit, akkor fogalma nincs mennyit hoz a hirdetés.
Ha azt mondja hogy van fogalma, akkor hazudik, mert akkor már régen leáll-totta volna.
Okos cég nem a válsággal takarózik, és nem költség oldalon tartja nyilván a marketinget, hanem befektetés oldalon. És – bár kevesen tudják – de válságban a legjobb befektetni, amikor a gazdaság egyszer elindul felfelé, a befektetés sokszorosát éri majd…