Telefonhívások mérése, konverziók

Tartalomjegyzék

Valós probléma, nem mai keltezésű. Arról a bizonyos jéghegy problémáról van szó, miszerint ahirdetések egy része jeletkezik csak mérhető, látható, a hirdetéshez kapcsolható módon, a többi rész bizony olyan mintha magától jönne.

Tipikus probléma, vevő a cégtől netezik, de a vásárlást az otthoni gépén teszi meg, mert ha abban megzavarják, lehet belőle téves terhelés a kártyájára, stb. Vagyis egyik gépről keresett, kattintott, de egy másik gépről történik a konverzió.

Ugyanilyen probléma az is, amikor a céloldalon megadjuk az elérhetőségeket, és az emberek komoly része nem online foglal időpontot, hanem telefonál. Mert nem bízik az online felületben (jelzem megértem őket, két hete írtam az autós finanszírozó cégemnek hogy előtörlesztenék, adjanak ajánlatot, és eddig semmi. Felhívtam őket, és az ügyfélszolgálatos csak annyitz mondott hogy nem kell megbízni az online felületben. no comment here). Szóval ember telefonál, a recepciós meg lusta/elfoglalt/nemtörődöm hogy megkérdezze hogyan jutott el oda, de az is lehet hogy nincs rá lehetősége.

Iceberg_sem_resize

 

 

Hirdetünk, de közben a vevők a boltba mennek be, nem online konvertálnak, hanem telefonálnak. Erre megoldás a friss AdWords call metrics. Egyelőre csak a szokásos limitált számú felhasználó látja, de persze kiterjesztik a többiekre is. És onnantól a hívások mint konverziók megjelennek a rendszerben, lehet majd látni hogy mennyi hívást generált az egyik vagy a másik kampány/reklámcsoport/fenetudjami, és hogy mennyi ideig tartott a hívás. Egyelőre a kattért kell fizetni, a hívásért nem. De arra is vannak tervek, jelezték előre hogy a hívás díját is ki kell majd pengetni.

Hmm, az Etarget-ben itthon is elérhető ez a fícsör, bár ott limitálva van a számítógépes hívásokra, itt viszont érzésem szerint a mobil közönség a célpont, ahol a hirdetésre kattintva azonnal indulhat a hívás.

Várom mikor lesz már itthon is. (egy év?)

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink