Megyek az autópályán.
Egyenes az út, nincs senki se mögöttem sem utánam.
Benyomom a tempomatot- tuti kényelmes, tartja a sebességet.
És gondolok egyet, szépen kipöckölöm a kormányt egyenesbe, és ledőlök szunyálni egy kicsit.
Ez a kép futurisztikus, és természetesen nem történhet meg.
De miért? Az nem lehet gond hogy tuti egyenesre beállítsam a gépet, akkor elméletben nincs gond.
Na ez a baj, ELMÉLETBEN.
Mert a gyakorlat mindig más. Ha tetszik ha nem.
A pályán mások is közelekdnek, az út kanyarodik, csúszhat, az autó leálhat, akármi történhet.
Ugyanez a helyzet egy keresőmarketing kampánnyal is.
A versenytársak elkezdenek licitálni, a kulcsszavak minőségi pontszáma változik, a weboldalon változnak atz árak, a hirdetések szövege változik, és meég ezernyi módon változhat a „pálya”.
Ezért itt sem szabad megpihenni. Figyelni kell, és időben reagálni (mint az úton).
Külső szemlélőnek ez nem tűnik nagy dolognak, de igazából a baleset és a biztonságos vezetés között az a különbség, hogy a vezető időben reagál, és a vészheélyzet elkerülésével a többi utas számára láthatatlanul, de biztonságot nyújt, figyel és irányít.
Valahogy így működik a keresőmarketing is.
Sokszor nem azért fizetnek hogy megoldjam a válsághelyzetet, hanem hogy elkerüljem.
Nem azért fizetnek hogy felállítsam és átadjam a kampányt, hanem hogy felállítsam (és ügyes szerkezettel maximálisan rugalmasra hozzam létre), és hogy utána karban tartsam, figyeljem és kezeljem.
A Google AdWords természetesen adnak olyan eszközöket amelyek lehetővé teszik a kevés figyelmet igénylő üzemmódot. Ennek is van ára, ráadásul akor sem lehet a kampámyt „magára hagyni”.Mesélhetnék, de vannak adatok és tények amiket nem árulhatok el meglevő ügyfeleimről…
Van olyan heti report is amikor a számok mellé azt írom: unalmas hét volt, semmi említésre méltó nem történt. Jönnek a konverziók, mennek az eladások, és minden rendben.
Valahogy így gondolom én ezt. Vita?