Through the looking glass

Tartalomjegyzék

Egy új AdWords fícsör érkezik. A View-Through Conversion reporting lényege, hogy kísérletet tesznek (ezt majd később megmagyarázom) arra, hogy akkor is mérjenek konverziót, amikor a Content hirdetésre nem kattintottak, csak egyszerűen látták.

Vagyis tegyük fel Böngésző Aladár nézelődik, és plazma TV-t keres. Látta a hirdetést is, de nem kattintott. Viszont egy héttel később mégiscsak elmegy a webáruházba, és megveszi. Ez a fajta konverzió lesz az a bizonyos View-Through (átlátszó konverzió). Nos, ekkor – szerintem – több eset lehetséges:

1, Sehol máshol nem kattintott a hirdetésre (keresőben sem), de látta a hirdetést, és emiatt ment el az online boltba – ekkor korrekt a konverziót a hirdetésnek adni

2, Nem kattintott, de igazából nem is látta a hirdetést (mert ugyan megjelent, de lejjebb volt mint az ő monitorának az alja, vagyis ugyan lejött a hirdetés a gépére, de a monitoron nem látszott soha. Ekkor megeshet véletlenül az hogy ő mégis elment a boltba (mondjuk a haver mondta neki hogy ott vásároljon), vásárolt, és annak ellenére adjuk a kreditet a hirdetésnek, hogy ehhez semmi köze soha nem volt. Itt azonban fontos megjegyezni, hogy legalább ennyiszer (ha nem többször) történik meg az, hogy ember kattint a hirdetésre, de egy másik helyen, másik gépen vásárol, és akkor soha nem lesz összeköthető a konverzó a hirdetéssel)

3, Látta a hirdetést, de mielőtt vásárolt volna, még futtatott egy keresést is, kattintott rá, és utána ment el az online boltba és vásárolt. Na itt van az érdekes kérdés, ekkor kinek adja a Google a virtuális „kupát”, ki kapja az elismerést a konverzióért? A banner akit látott a látogató de nem kattintott, a keresés amelyre kattintott, vagy mindkettő?

Egy pár okosság még a margóra:

– CSAK a content-ben szereplő BANNER hirdetésekre alkalmazható a View-Through Konverzió mérés

– Az Analytics GOAL-ból származtatott konverzió NEM alkalmas a mérésre, KELL hozzá az AdWords konverziós kód.

(na puff, csinálhatom vissza a most elkészült konverziókövetés beállításokat, az átláthatóság és összehasonlíthatóság miatt sok kampányban átálltam a Analytics GOAL-ok konverzióként kezelésére, most ez a folyamat lesz visszafelé…

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink