Tücsök faktor és Szöcskeláb reloaded

A tartalom előtt egy fontos üzenet:

Már csak

Nap
Óra
Perc
Másodperc

… és leáll az adatgyűjtés a Universal Analytics / Google Analytics 3 tulajdonokban!

Élesbe ment a Google friss értékelési algoritmusa.
Hogy mi változott, arról bőven itt,nagyon vázlatosan azonban:

1, Tücsök faktor
Mostantól beveszik a Minőségi pontszám értékelésébe azt, hogy melyik pozícióban érte el az adott átkattintási arányt.

2, Szöcskeláb rendszer
Mostantól nem baj ha az első helyen levő hirdetés nem üti meg azt a minumum szintet ami kell a sárga házba való kerüléshez, ha a mögötte levő viszont igen, akkor áugorhatja, és egy szöcskeugrással kerülhet fel az organikus találatok fölé.

És akkor ehhez egy kis adalék. Barry Schwarz telefonban rákérdezett egy pár részletre, és megosztotta velünk. A teljes cikk itt, amit azonban kiemelnék:

– Kétféle elgoritmus létezik. Promóciós (vagyis a kiemelt helyezést meghatározó) és az ad ranking (a helyezést meghatározó). A minőségi faktort és a felhasználó által megadott licitet közel egyensúlyban értékelik amikor a pozíció megállapításáról van szó (ad ranking), viszont a kiemelt helynél (promotion algorithm) magasabb súllyal veszi figyelembe a minőségi faktort.

– Régebben azzal normalizálták az elért CTR értékeket (és így ment bele a QS számításba), hogy kis számú felhasználónál magasabb pozícióba tették mint amit “kiérdemelt”, és megnézték hogy “mi lenne ha”. Ilyen tesztelés mostantól nincs.

Egyelőre nem látom át hogy ez most hogyan és mit jelent adott kampányaimnál, de gondoltam leírom, hátha van valaki aki tudja (és tapasztalja). Ne tartsd magadban! 🙂

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink