Tücsök faktor és Szöcskeláb rendszer

Tartalomjegyzék

És ismét a Google AdWords-ben.
(Ezek a Diego-s fiúk mindig kitalálnak valami újat 🙂

Most a Minőségi Pontszám és az AdRank pályán tesznek hozzá a dologhoz.
Akkor sorban:

1, Tücsök faktor

Media_httpamadeoblogc_yjeej

A Minőségi Pontszám kiszámításában az egyik legfontosabb tényező az Átkattintási arány (CTR). De természetese hogy az átkattintási arány az organikus találatok fölött (sárga ház) magas, míg egyre lejjebb kerülve egyre gyengébb.
Mostantól beveszik a Minőségi pontszám értékelésébe azt, hogy melyik helyen érte el az adott átkattintási arányt.

Érdekes, azon gondolkodom hogy ez a Google-nek miért jó. (mert minden változtatás azért történik, mert ez a Google-nek jó, nekünk akkor jó ha ez a változás, és az ő érdekeik közé kerülünk, és nekik azért jobb mert nekünk jobb).
Eddig ha egy kulcsszóra megjelenő hirdetés rossz CTR értéket kapott, akkor csak magasabb licittel tudta megőrízni a pozícióját, de azt is csak ideig-óráig. Ha a relevancia értékek nem változtak, akkor szépen elkezdett lecsúszni, és kipörgött a rendszerből. Ezzel a változtatással feltehetően ezt szeretnék megakadályozni.
Nekem azonban eszembe jutott valami, amivel ezt ki lehet használni a saját javunkra. Én nem minden ügyfelemnek és minden esetben ajánlom az első vagy akár a kiemelt helyeket, sokszor gazdaságosabb (értsd ROI alapon) ha a nagy licitálók mögött például harmadikként hirdetünk. Pozíció preferenciák beállításoknál érdemes kutakodni.

2, Szöcskeláb rendszer

Media_httpamadeoblogc_xfhbg

Mostantól nem baj ha az első helyen levő hirdetés nem üti meg azt a minumum szintet ami kell a sárga házba való kerüléshez, ha a mögötte levő viszont igen, akkor áugorhatja, és egy szöcskeugrással kerülhet fel az organikus találatok fölé.

Eddig ugye azt volt a rendszer, hogy ha a legmagasabb Ad Rank-kel rendelkező (első helyen levő) hirdetés nem ugrotta meg azt a minőségi szintet (Quality Treshold).
(Ad Rank = CPC licit x Minőségi pontszám)

Ebben a szituban engem leginkább az a bizonyos „quality treshold” érdekel. Rákerestem, magyarázat nincsen hozzá, az értéket nem árulják el. Mindig „bizonyos” és „magas” vagy „megfelelő” Minőségi küszöbérték-ről beszélnek, de ez egyelőre marad a titokzatos kategóriában…
Ettől eltekintve logikus a lépés, jót fog tenni.

A helyzetet ugye az teremtette, hogy változtattak a rendszer beállításain, és ami addig elég volt, hogy az Ad Rank elég magas legyen, akkor bekerült a sárga házba, az a változtatás után már nem (beiktattak egy bizonyos minőségi küszöb-öt). Viszont ezzel megeshet hogy a magas licit miatt első helyen van egy hirdetés, míg egy másik hirdető alacsonyabb licittel, de sokkal jobb minőségi pontszámmal második, de megütötte azt a szintet amivel felkerülhetne a kiemelt hirdetések közé (ha az első is ott lehetett volna, akkor másodikként).
Így most szöcskeugrással de felkerülhet.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink