Hihetetlen, de ilyen is van.
Van egy ügyfelem, aki a gazdasági válság közepén is properál, sőt. Egy olyan probléámával küzd amelyet sokan irigyelhetünk tőle. A gond a túl gyors növekedés, és annak készpénzszükséglete.
A történet a következő:
Webáruházat üzemeltet, amelynek igencsak kelendő a terméke (ne kérdezzétek, nem mondom meg mi az, megígértem hogy nem teszem). A terméket nem raktározza, hanem minden megrendelésnél kp vásárolja a nagykerben, majd feladja. A legtöbben nem hitelkártyával vagy PayPal-lel fizetnek, hanem COD, vagyis postai utánvéttel. Vagyis kifizeti a szajrét, majd csomagolja és feladja. A vevő átveszi, a futár pedig befizeti a pénzt a futárcéghez. Ez átutalással kerül vissza a céghez.
A hirdetések elkezdéséig ez szépen működött, az a pár százezer forint ami ehhez kellett finanszírozásban, az rendelkezésre állt. De ezután a hirdetések olyan jól működtek, hogy elkezdtük emelni a költést. Ez magában gyors cash-out, viszont megérte, mert elkezdett nőni a megrendelések száma és értéke. Annak plusz finanszírozásigénye keletkezett, és így tovább.
Hirtelen annak elenére kellett csökkenteni a költést, hogy vastagon profitábilis volt, egyszerűen csak a finanszírozás okozott gondot. Heti milliós tételekről beszélünk, ami egy kis vállalkozásnak túl sok.
Persze megoldani ezt is meg lehet, de a dolog szépsége azért továbbra is tagadhatatlan. Egy olyan probléma amelyben bárki örömmel osztozna 🙂
Cash-flow tervezés, egyszer nagyon régen még tanítottam cégeknél, a titka mindennek…