A napokban kaptam választ az egyik ajánlatomra.
A cég marketingese teljesen egyértelmű, okos és egyben odaillő kérdéseket tett fel, a válaszokkal azonban elbíbelődtem egy kicsit. Hogy miért? Íme a kérdések:
Keresőoptimalizáció témakörben:
Mi szerint mérjük itt a hatékonyságot,mit tudsz vállalni?
Érdekes kérdés, a legkínosabb az egészben hogy teljesen jó kérdés – egy laikustól.
A válaszom: A keresőoptimalizálás olyan mint egy futóverseny. Sok edzéssel jobb köröket futok mint egy hónappal ezelőtt, de közben a versenytársak is edzenek. Vagyis lehet hogy a helyezésem nem változik, de azzal, hogy jobb lettem, nem estem vissza a listán. Érdekes koncepció ugye?
Ráadásul az sem stabil, hogy mi alapján versenyzünk. A Google nem is olyan régen újraértékelte a saját rendszerét, és ki nem mondottan ugyan, de értékesebb mostantól egy hír vagy blog bejygezés egy adott témában mint egy kereskedelmi célú weboldal találata.
Keresőmarketing témakörben:
Ha egyszer fizetünk neked, akkor mi ez a költés a különböző PPC rendszerekben?
Milyen hirdetésekről beszélsz?
Egyáltalán, a havi összegért mit garantálsz?
Ugye? Esetleg ismerősek a kérdések? Esetleg volt már olyan, hogy ezeket a kérdéseket a leendő ügyfél kicsit agresszívan tette fel? Talán mert a nem értést gyorsan követi a harag és az agresszivitás? Mert aki nem érti, annak hiába akarod megmagyarázni. Aki haragszik is (rád) mert ő nem érti, azt az ügyfelet gyorsan ott kell hagyni.
Szerencsére az én ügyfelem nem ilyen volt. De lehetett volna…