Várom én… (above the fold)

Tartalomjegyzék

Above

Március 4-én jelentették be, de azóta is hiába várom az accountokban amiket kezelek.

Nem lenne más, mint Content kampányokban egy beállítás, amellyel megoldható lenne, hogy a banner hirdetés a lapon való görgetés nélkül (vagyis above the fold) jelenjen meg. Ez különösen érdekes olyan esetekben ahol CPM alapú árazást választott a hirdető, vagy amikor lényeges a megjelenések száma (és kevésbé lényeges a CT).

(tényleg, emelje fel a kezét aki mostanában CPM alapú árazást választott, kérdeznék párat, legfőképpen hogy miért, eredmények, stb)

Természetesen ez a megoldás a mellett hogy hátrányos helyzetbe hozza a Google-t (nehezebben lesz eladható a below the fold hirdetés) – átgondoltam, nem is, hiszen nekik érdekük a hirdetések minősége, a hirdetők elégedettsége, de akinek az kell, annak meghagyják a lehetőséget arra hogy letöltődjön a hirdetése (AV), de gördítés alatti területen.

Annak ellenére hogy ez egy jó dolog, sikerült ismét elrejteni a beállítást az AdWords mélyebb bugyraiba. Ide:

Kampány főoldalon a Networks fül

Netw

Azon belül legalul az Exclusions

Excl

Ott jobb alul a Campaign level alatt legördülő menüben Add Exclusions

Addexcl

És ebben a legördülőben fog megjelenni (amikor végre megérkezik)

Várom, nagyon várom!

 

Utólagos bejegyzés:

Duracelltomi nem akart nekem hinni, és rávezetett (köszönöm!). Szinte adja magát a dolog.

Szóval NEM akkor kell a belső menüsoron a Networks fülre kattintani amikor a kampányok (főlapon) jársz, hanem ki kell választani egy kampányon belül egy reklámcsoportot, és akkor kattintani a networks fülre. Ne tántorítson el az ott megjelenő content és automatic placement sokezer sor, scrollozz türelmesen lefelé, amikor alul meglátod az Exclusions, majd jobb alul a Campaign levele szintet, (ahol vannak kiemelve kizárási lehetőségek), még itt sem add fel, kattints arra a legördülőre amely a másik esetben nem adott ilyen lehetőséget (itt fog), 

Excl2

majd scrollozz tovább lefelé, amikor megtalálod a Below the fold-ot, és kattintsd ki ott (zárd ki).

Excl3

Szinte adja magát, kibökte a szememet! (not).

A furaság abban van, hogy mi a lóhomloknak kellett ezt ennyire eldugni? 

Külön gyönyörűség, hogy ha mondjuk kiválasztod a legördülőből az Exclude Placement-et, akkor nem lehet visszalépni, kezdődik minden felülről a Networks fülre kattintással…

Ráadásul ott van mondjuk a Sexually Suggestive Content, amely kizárható már a z utolsó legördülő menü előtt, vagy akár utána is, de elérhető még a jól eldugott Opportunities fül alatt, Tools boxban, a more tools-ra kattintva, a Site and Categoery exclusion alatt, a kampány kiválasztása után a Topics fül alatt is. (hu, pont a Google aki annyit tud a felhasználói élményről, a gyorsan elérhető aloldalakról, vajon véletlenül dugta el ilyen gondosan?

Számolás:

8 katt és egy pár komoly scrollozással elérhető és kizárható a Below the fold, de ismételni kell minden egyes reklámcsoportra (egy komolyabb kampánynál lassan egy klikkfarmon érzem magam).

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Data specialista

Oda vagy a számokért, a trendekért? A/B tesztek nélkül nem is tudsz élni? Medior Analytics specialista lehetsz csapatunkban!

Érdekel »

Legfrissebb cikkeink