Versenytársak márkanevei

Valljuk be, aki már látott AdWords kampányt, annak eszébe jutott hogy a versenytárs márkanevére is lehet hirdetni.
Vagy a weboldalának címére. Vagy mindkettőre.

Egy kereskedőnek nehéz ellenállni a kísértésnek, hogy ne próbáljon meg a Chevrolet Lacetti vagy az Opel Astra szavakra hirdetni.

De álljunk meg egy szóra.
Az egyértelmű, hogy a versenytárs említése nem etikus, de ráadásul akár sértheti az illető cég márkanevéhez fűződő jogait. Mondjuk nem írok ilyen hirdetést:

Media_httpamadeoblogc_bjoit

Ez alapból összehasonlító reklám, és mivel nem tudom az állítást bizonyítani (mert akkor lehet), szóval egyből bukó. De az ő bejegyzett márkanevét sem lehetne használni.

De mi van akkor, ha a márkanév NEM a hirdetés szövegében fordul elő, hanem az egy kulcsszó amelyre keresve megjelenik a hirdetés? Az akkor most márkanév bitorlás vagy sem?
Ez bizony már erősen határeset, és a bíróság értelmezése (és feltehetően értetlensége) is belejátszhat a döntésbe.
Utah államban már törvényileg tiltják a versenytársak márkaneveire a keresőmarketing licitálást. (igaz, utólag beismerték hogy hibásan döntöttek)
Szerencsére mi nem vagyunk ennyire hülyék, bár ki tudja…

Mi van akkor, ha egy partner próbál előrébb jutni, pedig az organikus találatok között elöl van az adott keresésre a cég?

Media_httpamadeoblogc_iqepq

Ez momentán pofátlanság, de akkor is, továbbra sem sért semmiféle itthoni törvényt.
Hiszen a versenytárs rendszerek is hirdetnek egymás neveire!
Íme:

Media_httpamadeoblogc_pofgj

Sőt, szolgáltatók is hirdetnek a Google márkanevére, ráadásul a hirdetés szövegében is használva azt:

Media_httpamadeoblogc_bvwvi

És akkor az igazi határterületekről nem is beszéltünk.
Mi van mondjuk ha egy cég neve egyben egy kifejezés?
Mondjuk American Airlines. Ezt nehéz lenne levédeni, hiszen ez mégiscsak egy kifejezés, ezt azért már mégsem kéne… Magyarul is van ilyen.

Vajon mit szólna a Danone ha a „Könnyű és finom” kifejezésre hirdetne mondjuk egy vattacukor árus?

Maradjunk annyiban, hogy a téma kényes, a Google iránymutatásai is inkább irányvonalakat mutatnak mint jól definiálnak ilyen helyzetekre.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink