Miért van az, hogy egyes AdWords hirdetések a keresőoldal tetején világoskék háttérrel jelennek meg,
míg mások csak a jobb oldalon a hirdetések között? Azok többet fizetnek? Vagy sokkal ügyesebbek?
Erről beszélünk:
A válasz igazából az, hogy nincs válasz. a Google nem adja ki (ahogyan sok más dolgot sem), hogy ezek hogyan és milyen algoritmus szerint jelennek meg bal felül a jobb oldal helyett.
Ha valakinek van válasza a fenti kérdésekre, ne tartsa magában, sokan szeretnénk tudni!
Utólagos bejegyzés:
A történet kezd igencsak érdekessé válni, ugyanis visszatértem ugyanoda, és már nem dobta fel kiemelt hirdetésként a hitel szóra keresve. „Csak” jobb oldalt első pozícióban.
Sőőőt, néhány perc eltéréssel ugyanarra a szóra keresve más és más eredményeket kaptam:
Innentől már csak két dologra tudok gondolni.
Az egyik az, hogy elemzik az egyes felhasználók (esetleg belépett felhasználók) böngészési szokásait, és annak megfelelően döntik el hogy ez most releváns-e vagy sem.
A másik lehetséges (vagy további) szempont lehet, hogy ezen időszakra amikor kerestem a hirdető magasabb liciteket adott mg, és ezért „nyomja” a Google rendszere az orrom alá a hirdetést, hiszen ha kattintok, magasabb a kattintásért levont összeg.