Mire kell figyelni amikor egy cég nevet vagy márkanevet választ?
Háát, ezernyi dologra. Mondjuk hogy a név legyen megjegyezhető, leírható, esetleg ékezetek nélkül se jelentsen mást (pld: www.fogaz.hu), de vajon hányan gondolnak arra, hogy a névválasztás később befolyásolja azt is, hogy mennyire lesz látható a neten az adott oldal/brand, vagy mondjuk hogy kevés vagy irgalmatlan összeg lesz-e optimalizálni.
Első nekifutásból sokan olyan nevet választanak amely egyből a tevékenységet/terméket is jelöli, és a legfontosabb kulcsszót is magában foglalja (tipikusan kis webshopok, www.plussmacko.hu vagy notebooktaska.hu, csomagtertalca.com vagy hasonló), de sorolhatnám, ezernyi ilyen van.)
De mi van akkor ha a tervek ennél azért nagyobbak? Mondjuk nem akarja a cég/márka nevét korlátozni egy tevékenységre? Ilyenkor szoktak születni a nagyszerű nevek, mondjuk az ilyenek:
Advanced Marketing Technology Group
(ha már mondjuk Caroll Industries, akkor legyen egy Lewis a csapatban)
Hajrá,. Egy ilyen névvel akár el is lehet felejteni a netet.
Ugyanis lehetetlen egy ilyen nevet jól optimalizálni. Ráadásul semmit nem mond. Vagyis sem az embernek, sem a gépnek nem mond semmit.
A web 2.0 érában elindult egy másik trend, és folyamatos a Flickr sikere óta.
A rövid, frappáns, sok nyelven ugyanúgy értelmetlen, de legalább megjegyezhető nevek.
Mondjuk a Zoho, Twitter, de sorohatnám (Thoof, weebly, Yoono, Zlio, Zoono, Diigo, Hekya, Insala, Jiglu, Mzinga, Oooooc, ooVoo, Sclipo, estig sorolhatnám)
Ezeket könnyű optimalizálni (de nehéz a tevékenységre ugyanez a feladat), míg a fent említett tevékenység név eléggé szűk mozgásteret ad. A lényeg azonban hogy előre kell gondolkodni arról, hogy amikor a neten megjelenik a név, vajon milyen környezetbe, és ezzel milyen áron optimalizálható környezetbe tesszük.
Próbáld meg a neten megkeresni az xXx xímű filmet! (erről már írtam)