Avagy az URL írás mestersége. Mert ilyen is van.
Például a címben szereplő nevet így is lehetne írni:
vagy
vagy
De melyik a jó? Vagy egyáltalán mire jó ez az egész?
A könnyebb érthetőség, könnyebb előhívhatóság érdekében néha jó a php hosszú url-eket is szépen átnevezgetni valami html „szerűre” Itt egyből belép az url írás mestersége, ami jól kitalálva segít a látogatónak. Például hogy éppen hol jár, vagy ha könyvjelzők közé teszi, akkor melyik könyvjelző mire mutat.
Ráadásul a keresők is értékelik az url – kulcsszó egyezőséget, és nem csak a domain szintjén.
Így mindjárt más a kép.
Az olvashatóságot is befolyásolja, mondjuk egy Google AdWords hirdetésben. Olcsó poén tudom, de ha a Főgáz helyében lennék, csak így írnék AdWords hirdetés url-t: www.FoGaz.hu