Még nincs egy éves, és máris kivégzőosztag elé került. De nem a versenytársak, hanem a Google saját maga végzi ki az egyik termékét.
RLSA – Remarketing Lists for Search Ads.
2013 júniusától elérhető mindenkinek, 2012-tól bétában volt elérhető. Mindenki által ismertebb nevén a Search Remarketing. Vagyis egy remarketing lista, amellyel már nem csak a Content-ben, hanem a Google keresőben is lehetett remarketinggel célozni.
Igaz, idegesítő hibákkal volt tele (például nem lehetett keverni más remarketing listákkal, vagyis fel kellett venni egyszer egy RLA listát, valamint e mellé egy ugyanilyen content remarketing listát is. De túléltük, szívesen használtuk, jó is volt.
Erre ma reggel szól a Tomi, hogy ez most valami miatt ezt látja az egyik fiókban:
Gyors utánaérdeklődés, és kiderült, valóban, a Search Remarketing lista minimum mérete nem 100, hanem 1000 felhasználó. Okot nem láttunk. CSAK.
És egy kis hab a tortára:
„The search list doesn’t include users who are signed-in to Google. This is an effort to protect user privacy.”
Mivaan? Itt az AdWords „not provided”-ja? Vajon mi miatt nem lehet felvenni a remarketing listára azt az embert, akiről:
– nem tudjuk kicsoda
– nem tudjuk személy szerint hogy mire keres (csak összesített statokat kapunk)
És ennyi. Itthon így is eléggé nehéz néhány esetben a remarketing listákat összeszedni (mert mondjuk azokat gyűjtjük akik belekezdtek egy vásárlásba, de nem fejezték be), innentől nem elég hogy 1000 ember kell a minimum lista mérethez (hogy célozható legyen), de kizárják belőle azokat akik belépve neteznek. Miközben a google (igen, így kisbetűvel mint a nemecsek ernő), mindenkit arra próbál ösztönözni, hogy maradj bejelentkezve, legyél állandóan beazonosítható…