Reklámadó – Nyílt levél

Dátum: 2014. 08. 13.


Kedves L. Simon László, kedves törvényhozók, kedves mindenki, akinek köze volt ehhez a reklámadó módosításhoz,

Srácok, nem gondoltátok ti ezt át, nem készítettétek elő, egyeztettetek ugyan szakmai szervezetekkel, de csak a móka kedvéért, oda sem figyeltetek amikor sorolták a szakmai érveket.

Gratulálok! Sikerült összehozni egy olyan törvényt, amely PONTOS leirata annak, hogy milyen emberek, milyen szakpolitikusok vagytok. Ha ezt a törvényt egy elsőéves joghallgató adta volna be szakdolgozatként, kipicsázzák azonnal az egyetemről. De ugye az egyetem más, a politikában nem büntetik rossz osztályzattal a hibás anyagokat. A politikában a hibák árát azok fizetik meg, akiknek SEMMI közük nem volt hozzá. És ez itt a baj kérem.

De – természetesen – nincs vége, mert a módosítás módosítása sem pontos, és feltételezem, fogjátok még módosítani. Bár akkor már nem kéne olyan emberek kezébe adni a történetet, akik egyetlen mondattal be tudják bizonyítani, hogy fogalmuk sincs az egészről… (bár, komoly önkontrollt érzek a dologban, nem visszamenőlegesen vetettétek ki az adót 1984-ig, ez mindenképpen dícséretes. Igaz, a %-okat sem számolással, hanem inkább dobókockával vetettétek ki, pont úgy mint a havi 2.5M Ft-is határt.)

Kedves László, figyelj oda kérlek, amikor tartalomszolgáltatókról beszélsz, segítek, a Google és a facebook nem tartalomszolgáltató. Egyből kiderül hogy nem értesz a témához, akkor miért szólsz bele? De ha bele is szólsz, miaf4szért kell törvényt alkotnod? Én sem akarok a szülészeti szakközlönyben vitaindító cikket írni a császármetszés szakmai kérdéseiről. Bár, ehhez jobban értek mint te a reklámhoz.

Meg amit nem értek, az a hadoválás valami extraprofitról. Mi az hogy extraprofit? 20%? vagy 40%? vagy nem százalék, hanem az amikor valaki TÚL sokat keres valamin? Szerintem meg ti kerestek túl sokat, a teljesítményetekhez képest. Vezessünk be egy olyan fogalmat is, hogy extrafizetés! (A politikusok extrafizetése bántja az emberek szemét, kéne rá valami f4sza kis adó. Ötlet?) Ez olyan mint a törvényben, amikor azt írtátok hogy (idézek): “az interneten, túlnyomórészt magyar nyelven vagy túlnyomórészt magyar nyelvű internetes oldalon reklám közzététele”

Naakkor. Miaz internet? Az internet amikor a telefonomon a Plants vs Zombies-t játszom, és megjelenik a hirdetés? Ja, várj, az nem tartozik ide, mert a telómon NEM magyarul, hanem angolul használom a progikat (régi jó szokás, bocs), szóval nem magyar nyelvű oldalon jelent meg (nem is oldal hehe) a hirdetés. A túlnyomórészt az micsoda? Srácok. Ha én túlnyomórészt rendesen csapatom az M7-esen hazafelé a verdával, az még ugye rendben? (igaz, Fehérvár előtt kicsit megtoltam a múltkor, de nem túlnyomórészt voltam gyorshajtó 🙂 Amikor nyelvet lehet váltani egy oldalon, akkor az ugye nem túlnyomórészt magyar?

Ugye, máris sikerült belekavarnom 🙂 De folytatom. Ugya nem gondoltátok komolyan, hogy ha amikor a Google az AdSense (meséljek, vagy hallottál már róla?) hálózatból bevételarányosan kevesebb mint 40%-ot kér a hirdetés kiközvetítéséért, a technológiáért, akkor majd bevétellel arányosan fog fizetni 40% adót? Úgy, hogy közben azért adózik abban az EU tagállamban ahol letelepedett? De tényleg.

Csak belecsaptam kicsit, bocs, nehéz hátralépni, és nyugodtan szemlélni a helyzetet, akkor amikor már lassan be kell fizetnem az adóelőleget, de eközben még csilliárd értelmezési kérdés van a törvény körül. Fércmunka na, ilyenért jobb helyeken jár a tockos.

De más is van. Mi a tudásunkat, a gép előtt töltött időnket, az agyi kapacitásunkat adjuk el. És – sajnos – ezzel a reklámtörvény izével annyi időt elvettetek az életből, amit most nem tudok kiszámlázni. Elképesztő mennyiségű óra, telefonhívások, bevallás, könyvelővel való egyeztetés, sb.

Szummázom:

Eddig foglalkoztam a témával összesen 39 órát. Az ügyfeleink felé ezt 14.000 Ft-os óradíjért adnánk oda, de felajánlom a mennyiségi kedvezményt (remélem nem baj). Ez eddig 546.000 Ft. És ez egyáltalán nem fedezi azt a sok sok bajt amit okoztatok. Feltételezem hogy lesz még melóm vele, mondjuk ennek még legalább a duplája. Korrekten csak  1 milcsit számláznék,  lecsökkentem a díjat. Kinek küldhetem a számlát?

Tetszett?

Ajánld barátaidnak, ismerőseidnek, kollégáidnak:

 

Ha szeretnél még több ilyet, akkor lájkold Facebook oldalunkat, iratkozz fel YouTube csatornánkra és RSS csatornánkra!

2 hozzászólás

  1. Ezzel kapcsolatosan írtam egy FB csoportba, amit ide bemásolok. További időt tudj számlázni nekik 🙁 Mivel nekem nem csak a reklámadó a kérdés, hanem a TAO és ÁFA is.

    Röviden (vannak átvett részek is benne)
    “Kérdés egyelőre a Google hirdetésekkel kapcsolatban is sok van, a törvény angol fordításban még nem is létezik. A célzott cégek tehát kvázi még nem is tudnak arról, hogy itt bevallási és fizetési kötelezettségük keletkezne. Ugyanakkor számítani kell rá, hogy feltehetőleg a Google vagy a Facebook nem fog nyilatkozatot adni a magyar hirdetőknek, ez esetben tehát a megrendelő vállalkozó válik az adó alanyává.”
    “- társasági adó alanyánál a közzététellel összefüggésben elszámolt költség növeli az adóalapot (Tao. Tv. 3. sz. melléklet) – tehát a reklámköltés a nyilatkozat hiányában nem számolható el költségként!” – ez azért van, mivel nem a céggel kapcsolatos költségként merül fel az a reklámköltés, ahol nincs nyilatkozat, jelen esetben a google és facebook is ide tartozik.

    Mit jelent?
    Minden google és facebook költés után fizetni kell a TAO-t, ami 10% min.
    Továbbá, mivel ez így “nem a céggel kapcsolatos tevékenység” és nem belföldi a számla (jelen esetben a google is a facebook is nem magyar cégből állít számlát), így a 27% áfát is rá meg kell fizetni. Persze, ha a NAV ellenőrizni fog és kiszúrja.
    Röviden havi 200.000Ft PPC költés esetén (adwords+facebook) TAO-ba elmegy 240.000Ft/év (persze ha van ellenszámlád, akkor nem…)
    Illetve +27% havi szinten, ami 54.000Ft/hó.
    És ez nem Reklámadó, ez csak akkor van, ha Nincs nyilatkozat a cégtől és külföldről szolgáltat. Jelen esetbe két ilyen cég van KKV körben…

    ui.: Azóta pár könyvelő és Nav-os kapcsolat is azt jelezte, hogy idézem (adószakértő ismerős írása): “Reklámadó & ÁFA ügyben két adószakértővel egyeztettem, egyikük volt NAV ÁFA főosztályvezető. Egyöntetű véleményük szerint nem köthető össze a TAO nem vállalkozás érdekében felmerült költség definíciója az ÁFA törvénybeli adóköteles termékértékesítés és szolgáltatás nyújtása érdekében felmerült költséggel, ez két külön kategória. Én is ezzel értek egyet, de kíváncsi vagyok a folytatásra”

    Szóval akkor most mi van?
    Én kérek elnézést 🙁

    Válasz küldése
    • Hát igen, rengeteg nyitott kérdés van. Az Áfa nem nyitott, mert EU-s beszerzés, és mivel a Google pld 0% Áfá-s számlát bocsájt ki, az Áfát itthon eddig is meg kellett fizetni. Vagyis ez nem lesz változás.

      Válasz küldése

Hozzászólás beküldése

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

Ez a weboldal az Akismet szolgáltatását használja a spam kiszűrésére. Tudjunk meg többet arról, hogyan dolgozzák fel a hozzászólásunk adatait..

Pin It on Pinterest

Reklámadó – Nyílt levél