Vége a Google Analytics 3-nak

Vége a Google Analytics 3-nak

Egy korszak vége: 2023. július 1-jétől a Google Analytics 3, azaz a Universal Analytics befejezi az adatgyűjtést.

A Google bejelentése szerint jövő nyár végére tehát már csak a Google Analytics 4 lesz használható weboldalaink és mobil alkalmazásainkban látogatottságának és felhasználói viselkedésének elemzésére.

Google Analytics 360 – Picit több haladék

A Google Analytics 360 felhasználói további három hónap haladékot kaptak, ők tehát szeptember végéig használhatják adatgyűjtésre is a kivezetésre kerülő rendszert, utána viszont a prémium termék előfizetői számára sem marad más lehetőség mint teljes mértékben átállni a Google Analytics 360 új változatára.

Google Analytics 4 – A jövő

Google Analytics 4: app és web adatok egy helyen

2019 július végén jelentette be a Google, hogy új alapokra helyezi web analitikai termékét. Az addig főleg weboldalak látogatói elemzésére használt Google Analytics teljesen elhagyva az addigi fejlesztési vonalat, az elsősorban mobil applikációkhoz használt Firebase keretrendszer elemzési modulján éled újra. A kezdetben App+Web névre hallgató funkció később Google Analytics 4 (GA4) néven vált ismertté.

Nagy szükség volt erre a váltásra, mivel a több mint 15 éves kódbázis egyre nehezebben szolgálta ki a 2020-as évek elvárásait. Az új generáció felemelkedése azonban nem fájdalommentes. Lényegében minden cég számára újratervezést igényel a weboldalak és mobil applikációk mérései terén. Ez a többlet feladat azonban a jövőben meghálálhatja magát. A GA4 ugyanis már most is kínál gépi tanuláson alapuló funkciókat e-kereskedelmi szereplők számára.

A régi adatok maradnak a Universal Analytics-ben

Hála az új adat modellnek, a jövőben számos új, szintén gépi tanuláson alapuló funkció érkezhet GA4-be. Ez az új adatmodell azonban azt is jelenti hogy a Universal Analytics-ben tárolt adatok nem vihetőek át az új rendszerbe. Annak érdekében hogy ez a sok évnyi információ ne vesszen kárba, csak olvasható üzemmódban továbbra is elérhető lesz az eddig használt felület. Hogy meddig, azt még nem tudjuk de remélhetőleg legalább annyi ideig hogy a következő egy-két évben a megfelelő összehasonlításokat el tudjuk végezni.

Egyre kevesebb hiányosság Google Analytics 4-ben

Szűkös határidő a Google számára is ez a jövő nyári időpont, mivel a GA4 ebben a pillanatban még nem tudja minden helyzetben helyettesíteni a kivezetésre kerülő változatot. Fontos azonban látni, hogy a Google komoly iramban hozza ki az új funkciókat. Szinte nem telik el úgy hét, hogy ne jelenne meg egy olyan újdonság, amely közelebb viszi az átállást a legtöbb cég számára.

A napokban jelent meg például a Search Ads 360 integráció, továbbá az új Google Analytics 360 felhasználók számára a sub-property funkció, ami a nézetek hiányának egyes eseteit hivatott megoldani. Egyre kevesebb tehát az ok, hogy ne váltsunk, ugyanakkor azt is látni kell, hogy a váltás csak megfelelő előkészület után léphető meg.

Segítünk!

Google Marketin Platform Sales partner

Nincs tehát több időnk, ahol nem kezdték még meg az áttérést, a mai nap a legideálisabb időpont belevágni a feladatba. A JabJab Online Marketing data csapata segíthet ebben, Google Marketing Platform Sales partnerként felkészülten visszük végig cégét az átállási folyamaton.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink