Fürjes Ádámmal, a Rossmann Magyarország online marketing csoportvezetőjével készített interjút a Digital Hungary. Büszkék vagyunk rá, hogy a JabJab Online Marketing fontos szereplője a Rossmann online fejlődésének. Most ebből az interjúból szemezgetünk.
2020: a rapid növekedés éve a Rossmann számára
A Rossmann online növekedése a 2012-től elérhető webáruházuknak köszönhetően évről évre folyamatos volt, a tavalyi koronavírus járvány azonban náluk is az eddigieknél jelentősebb növekedést hozott. Egy ilyen trendnek nyilván mindenki örülhet, azonban gondolni kell a logisztika és a teljes rendszer hirtelen jött extra terhelése miatti kihívásokra is. Ráadásul ami az online-ban egyértelmű növekedés volt, az az offline világban igen változatosan csapódott le:
… egy új forgalmi elrendeződés jött létre: az üzletek esetében a bevásárlóközpontokban csökkent a forgalom, míg az olyan bevásárlóparkokban, ahol egy-egy üzletben külön is könnyen lehet vásárolni, növekedett.
– írta le az offline forgalom változásait Fürjes Ádám az interjúban.
Egyre közelebb az online és az offline: adat alapon
Az online és offline lehetőségek egyszer szorosabb összekapcsolása, a saját adatok (az ún. 1st party adatok) minél erősebb felhasználása az egyik legfontosabb irány. Ennek egyik fontos példájaként hozta fel az általunk kezelt Waze hirdetéseket:
…úgy látjuk, hogy nagyon is érdemes ilyen eszközökbe is fektetni.
A hagyományos, posta úton terjesztett akciós újság digitalizálása lehetővé tette ennek az online terjesztését, a Rossmann+ hűségprogramon keresztül pedig mind az online, mind az offline vásárlások jól összekapcsolható adatbázist jelentenek, amelyekkel még jobban segíthetik a fogyasztókat egy kényelmesebb kiszolgálással.
A tévé fontos, de az online a gyorsabb
Az interjúban elhangzott az is, hogy tévé fontos az elérésben,
… az onlineban és az új médiában lehet gyorsan reagálni, átrendeződni igazán.
Nagy öröm számunkra, hogy részesei lehetünk ezeknek a folyamatoknak és a Rossmann Magyarország számára szállítani tudjuk azokat a performance marketing és analitika szolgáltatásokat, amelyek a fenti fejlődést segítik.
A teljes interjú itt olvasható a Digital Hungary-n.
Fürjes Ádámmal tavaly mi is készítettünk egy interjút, amelyben szintén mesélt a 2020-as tapasztalatokról, valamint arról, hogyan változtatta meg a 2021-es éves tervezés folyamatát a koronavírus járvány: