10 évvel ezelőtt jelent meg a Google Analyitcs, legalább is abban a formában, ahogyan a nagyközönség megismerte.
Azt talán nem mindenki tudja, hogy a Google Analytics nem egy önálló fejlesztése a Google-nek, hanem felvásárolták 2005 áprilisában az akkor még Urchin néven működő céget és annak termékét. Ez akkoriban még főleg nagyvállalati funkció készletnek számított, pedig hol voltak akkor még az olyan funkciók, mint az esemény mérések, az e-kereskedelmi okosságok vagy az attribúció.
Ami akkor még prémiumnak számított, ma már sokak által alapnak tekintett mérési lehetőség.
Sok újdonság került be 10 év alatt a termékbe, a Google saját válogatása érdekes áttekintő lehet. És hogy mit hoz a jövő? Nos, a megfelelő mérések beállítása ma még mindig erősen technikai jellegű feladat. A Google Tag Manager-el a Google igyekszik ezeket a határokat lebontani vagy legalább is egyszerűbbé tenni, de ha valaki igazán tuti méréseket szeretne látni, annak kell egy olyan csapat, ahol van egy kellően technikai ember is.
A különféle marketing csatornák silóként kezelése ma már egyre kevésbé jelenthet gondot, vannak azonban új silók, amelyek közötti átjárást ma még csak igen költséges, prémium termékekkel lehet lebontani. Ilyen silók az eszközök, de hasonlóan nem triviális még látni Analyticsben, hogy Display kampányok láthatósága milyen hatással bír a későbbi konverziókra.