Bluetooth alapú, rövid hatótávú jeladó a helyhez kötött infókhoz

Tartalomjegyzék

Képzeld el, hogy csak akkor kapsz értesítőt, hogy fizesd be a számlád, amikor leülsz a gép elé. Vagy ha a telefonodon egy mozdulattal fel tudod csapni annak a buszmegállónak a menetrendjét, ahol épp állsz. QR kód nélkül. A Google új, Eddystone-nak keresztelt nyílt formátuma Bluetooth alapon oldja meg a kérdést és felvet sok lehetőséget és aggályt egyaránt.

Már megint a Skynet?

Eddystone: a Google új technológiája

Amikor ilyenekről beszélgetünk valakivel, akkor általában hamar előkerül a Skynet rémképe, de közben marketingesként a lehetőséget is meglátjuk az újdonságban. Az új formátumról a Google fejlesztői blogján számolt be és az alábbi videón tekinthető meg egy rövid összefoglaló a technológiáról és a lehetőségekről:

A személyre szabott hirdetések új generációja (?)

A Search Engine Land kapcsolódó cikke a Különvélemény gyakran „idézett” részletére hivatkozik, amikor Tom Cruise egy épületbe betérve annyira személyre szabott reklámokat lát, hogy az már ijesztő. Nos, talán ha nem is ennyire elborult dolgok lehetnek a technológia felhasználásából, megdöbbentő lehetőségek nyílnak meg főleg olyan cégek előtt, akiknek a helyi jelenlét, a helyhez kötött hirdetések nagyon is fontos része a működésnek:

  • éttermek, amelyek előtt elsétálunk, bedobhatják az aktuális akcióikat, hogy betérjen az arra járó
  • fodrászatok invitálhatják be a vendégeket
  • ügyfélszolgálatok kínálhatják fel azonnal a sorszám húzás lehetőségét vagy navigálhatják a telefonon a felhasználót egy online felületre, hogy ezzel csökkentse az ügyintézők terheltségét
  • cégek dobhatják ki a beléptető kártyát, hisz az alkalmazottak telefonjai tökéletesen betölthetik a jövőben ezt a funkciót

A sort persze folytathatnám, nyilván mindenki megtalálja a maga számítását.

Ez a nyílt formátum még friss, nem arról van tehát szó, hogy mindenki kezdjen el szaladni és beszerezni a megfelelő eszközöket, de aki nyitott az új technológiára, az el tud kezdeni „játszani” vele, fejleszteni egyszerűbb megoldásokat, megkeresni a határokat úgy a technológiában, mint az alkalmazással kapcsolatos jogi dolgokban.

Izgalmas és egyben talán ijesztő a technológia ilyen irányú fejlődése…

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink