Érdekes és egyesek számára talán meglepő őszinteséggel ír a hirdetés blokkolókkal szembeni harc lehetőségeiről az IAB magyar blogja.
A fenti ábrát mi is megosztottuk korábban néhány keresetlen szó körítésében: idén januárra világ szinten és bizony itthoni viszonyok között is megdöbbentő magasságokra ért a hirdetés blokkolók felhasználóinak száma.
Részben ezen jelentés mentén indult meg a nemzetközi és hazai IAB csoportokban diskurzus a lehetőséges megoldásokról. A magyar IAB blog friss cikke az első reakciókból szemléz. Érdekes, hogy egyes nagyobb cégek képviselői mennyire nem értik/látják a probléma gyökerét. Erőből oldanák meg a helyzetet (törvényi tiltás, hirdetés blokkolót blokkoló alkalmazás, stb.) ahelyett, hogy a dolgok mélyére ásnának és feltérképeznék, mitől fordulna meg a fejekben az elgondolás, hogy blokkolni kell az oldalakon látható hirdetéseket.