Nem csak hogy rárepültek az Apple felhasználók a hirdetésblokkolókra az iOS 9 érkezésével, de van, aki megpróbálja számokkal alátámasztani a létjogosultságukat.
Egy nemrég publikált tesztben például jelentősen lecsökken számos amerikai weboldal betöltési ideje a különféle hirdetésblokkolók használata során. Azt azért hozzá kell tenni, hogy itt messze nem labor körülményekről beszélünk, nem biztos, hogy aki megismétli a tesztet, hasonló arányokat kap.
Forrás: brooksreview.net
Ami ettől függetlenül érdekes, hogy akár jelentős különbségek is lehetnek a betöltési idők között, ha valaki használ hirdetésblokkolót vagy nem. Fontos üzenet ez a kiadók felé, mert látható, hogy nem csak azért blokkolhatnak felhasználók hirdetéseket, mert esetleg zavaróak, könnyen lehet, hogy „csak” azért, mert szeretnének újra normális tempóban netezni, ami egy adatforgalmában korlátozott mobilnet esetében egyáltalán nem alsó rendű probléma.