Nem maradhat tétlen a Google a mobil keresővel kapcsolatos fejlesztésekkel. Amerikában és még további nagy országokban a felhasználók nagyobbik része keres ma már mobilon, mint asztali gépeken. Talán épp ennek is köszönhető, hogy első körben a mobilos keresőben fejlesztettek egy kövéret a Magyarországon még nem elérhető termék találatokkal kapcsolatban.
A most bejelentett fejlesztések szerintünk egyik legizgalmasabb része, hogy a kereskedők mostantól beléphetnek egy olyan értékesítési modellbe, ahol a felhasználó a rendelést és fizetést a Google saját oldalán végezheti el egy olyan termék oldalon, amelyen az értékesítő cég márka elemei jelennek meg.
A termékadatlapot és a fizetési felületet tehát a Google szolgáltatja, míg a termék szállítását, az ügyfélszolgálatot a terméket értékesítő cég.
Aztán ott van a lehetőség, hogy a kisebb méretű termék megjelenésekből továbbra is a Google Keresőben maradva többet tudjunk meg: nagyobb képet, felhasználók értékeléseit, hozzászólásokat vagy épp a felhasználóhoz közel eső üzletek listáját.
Innen nézve nagyon úgy tűnik, hogy a Google Keresője lassan egy kisebb webshoppá alakul át 🙂