Privacy Sandbox: további néhány hónap a 3rd party cookieknak

Privacy Sandbox: további néhány hónap a 3rd party cookieknak

Tartalomjegyzék

Újabb átrendezést hajtott végre a Google a 3rd party cookie nélküli világ megteremtésére létrehozott Privacy Sandbox idővonalán. Ezúttal mindössze néhány extra hónapot kapott a kivezetés alatt álló technológia, így továbbra sem érdemes elhúzni a felkészülést.

Privacy Sandbox: online marketing 3rd party cookie használat nélkül

Jelenleg a Google Chrome-ban a 3rd party cookiek biztosítanak számos olyan lehetőséget az online marketingben, amelyeket a legtöbb cég aktívan használ: a hirdetési rendszerek által biztosított közönségek célzása, remarketing, konverziós mérés. Emellett viszont egy 3rd party cookie felhasználható oly módon is, hogy azzal még komolyabban megsértsük a felhasználók privát szféráját.

Emiatt a legtöbb böngésző (Safari, Firefox, Brave, stb) már jelenleg is korlátozza vagy teljesen tiltja ezen cookiek működését. A világszerte legnagyobb felhasználói bázissal rendelkező Google Chrome esetében azonban ez a tiltás sokáig váratott magára, hisz a Google esetében a kivezetéssel együtt meg kellett oldani azt is, hogy a cég elsődleges bevételeit adó hirdetési iparág ismert és széles körben használt funkciói ne vesszenek el.

Hogy mit is jelent pontosan egy 3rd party cookie, milyen módon váltja le a Privacy Sandbox a jelenleg használt hirdetési technológiákat és milyen félreértések lehetnek a téma kapcsán, összefoglaló cikkünkben minden fontos információt megtalálhatsz.

Újabb újratervezés: ezúttal csak pár extra hónap

A Privacy Sandbox eredeti idővonala szerint ma már az új érában kéne, hogy működjön minden hirdetési rendszer, azonban már korábban is látszódott, hogy a tempó nem tartható és hamar sokasodtak az aggódó hangok, amelyek szerint az új technológiák sem képesek megfelelően védeni a felhasználók adatait, ezért egyszer már eltolták közel egy évvel a bevezetést.

Privacy Sandbox - 3rd party cookie kivezetés idővonala 2024 áprilisi állapot szerint
A Privacy Sandbox jelenlegi idővonala: a 2025 év eleji dátum egyelőre „csillagozott”

A Google friss bejelentése alapján valami hasonló helyzetben találta magát idén is, így az eredetileg 2023 negyedik negyedévére tervezett átállást most 2025 elejére tolták el. Az indoklás szerint látják az iparági szereplők, fejlesztők kihívásait az új technológiák bevezetése kapcsán, de a fő ok vélhetően inkább az Egyesült Királyságban működő Competition and Markets Authority (CMA) aggályai, akik felé a Google rendszeresen ad le jelentéseket a 3rd party cookie kivezetés folyamatairól. A bejelentés szerint szeretnének több időt és lehetőséget adni a CMA-nak, hogy átnézhessék a Privacy Sandbox új technológiáinak működését és hogy megbizonyosodjanak arról, hogy azok minden modern privacy elvárásnak megfelelnek.

Nem érdemes tovább várni

Ez a pár hónap könnyen jelentheti azt egyes hirdetőknek, hogy félre lehet tenni a felkészülést erre az új világra, azonban ez a pár hónap vélhetően nem oszt, nem szoroz: a legtöbb cég a negyedik negyedévben már túlterhelődik az év végi kampányok lebonyolításával, így hiába az extra idő, ha 2025 elején valamikor megtörténik a váltás (még ha nem is január elején).

Érdemesebb lehet még most belevágni a felkészülésbe – ahol a nyár kevésbé szezon -, így az év második felére már nem lesz vagy kevés teendő marad a folyamatban. A hozzájárulási folyamatok áttekintésével és a saját, ún. 1st party adatok rendszerezésével, szegmentálásával máris nagy lépést tehetünk az úton, ahol további fontos teendők várnak még ránk. Ezekről a teendőkről be fogunk számolni blogunkon, így érdemes követni minket Facebookon és LinkedInen, hogy ne maradjon le senki ezekről a cikkekről sem.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink