Tisztul a Google Play Áruház – kevesebb csaló

A tartalom előtt egy fontos üzenet:

Már csak

Nap
Óra
Perc
Másodperc

… és leáll az adatgyűjtés a Universal Analytics / Google Analytics 3 tulajdonokban!

Ez mondjuk nem túl friss hír, de talán nem baj, ha a “jobb később, mint soha” elv alapján most megemlékezünk róla: a Google számos appot penderített ki a Play Áruházból csalás miatt.

Google Play Áruház

Ahogy a weboldalak esetében, úgy az appoknál is egyre inkább égető kérdés, hogy csalással szereznek bevételt a hirdetésekből egyes szereplők. A technikai egyszerű: látszólag kilépünk egy játékból, de az közben a háttérben fut tovább és kiszolgál tonna szám hirdetéseket anélkül, hogy élő ember ezeket látná.

A láthatóság kérdése appokban picit macerásabb, mint weboldalaknál, ahol a böngésző viselkedését könnyen lehet elemezni és érzékelni, ha egy hirdetés valóban a felhasználó szeme előtt jelenik meg.

Az appok esetében a háttérben futás azért is problémás, mert lemeríti az akksit látszólag ok nélkül és nem utolsó sorban felzabálja a havi adatforgalmi kereted, pedig lehet, hogy egy velősebb videót sem néztél meg a mobilnet kapcsolatodon.

Érdemes megnézni egyébként a hivatkozott cikket, nem kevés hirdetői büdzséről beszélünk most sem.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Microsoft Advertising Partner

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink