Nem a legfrissebb hír, de hátha valakinek elkerülte a figyelmét, ezért mindenképpen szeretnénk megemlékezni róla: új eszközöket mutatott be a Facebook, amivel több címen is üzemelő vállalkozások: kávézók, étterem láncok, fiók iroda hálózatok jelenhetnek meg dinamikus hirdetésekkel a környéken tartózkodó felhasználók felé.
A bejelentés első sorban tehát olyan cégek számára hasznos, akiknek legalább 2 vagy több boltjuk, ügyfélszolgálatuk van és ezeket szeretnék azok figyelmébe ajánlani, akik épp ezen postai címek közelében tartózkodnak.
A Local Awareness hirdetések Facebookon nem számítanak újdonságnak, először csak az amerikai közönségnek volt elérhető és csak az iOS-en futó Ads Manager applikáción belül, aztán jött az Android verzió is és a nyitás a világ minden felhasználója felé.
A folyamat első részeként aki még nem tette, annak hozzáférést kell kérnie a Locations funkcióhoz. Ezzel egy Facebook oldalhoz több címet is hozzá lehet rendelni. Ennek segítségével tudjuk a hirdetéseket dinamikussá tenni úgy, hogy mindig arról a városról szól, azzal a címmel és telefonszámmal jelenik meg, amelyik közelében épp a felhasználó tartózkodik.
Ezután irány a Bivaly Szerkesztő Power Editor, ahol egy új kampány létrehozása során a Local Awareness lehetőséget kell kiválasztunk:
Itt lehet aztán a hirdetéseket is kezelni, ahol a szövegben a megfelelő részekhez dinamikusan lehet az üzlet címét, nevét, telefonszámát megadni. A call-to-action gomb is dinamikusan a megfelelő üzlet címéhez irányít vagy az üzlet telefonszámát adja fel felhasználó telefonján a tárcsázóban.
Egy másik érdekes újdonság sajnos csak amerikai Facebook oldal tulajoknak érhető el jelenleg: statisztikát kaphatunk arról, hogy a fenti hirdetés típussal elért felhasználók mikor is voltak a legtöbben: