Tegnap említettük, milyen Google+ oldalakat érdemes figyelni értékes hírmorzsákért, most egy másik ilyen csatornáról jött hasznos hír: az AdSense, kvázi az AdWordsből induló cső másik vége ugyan hirdetői szemszögből kevésbé érdekes terep, de néha hasznos információkat kaphatunk olyan dolgokról, amik a hirdetéseink megjelenésével kapcsolatosak.
Mint kiderült, néhány AdSense-t használó kiadóval mobil fronton tesztel a Google új megjelenési formákat.
A találat szerint két új mobil formátumot tesztelnek (tehát ez még változhat vagy épp eltűnhet a süllyesztőben):
- Az „Anchor/overlay ads” formátum odatapad a képernyő széléhez (tipikusan az aljához) és ha a felhasználó görget, nem tűnik el. Érdekes volna látni, hogyan dolgozik ez együtt azokkal a weboldalakkal, ahol pont ide alulra teszik mostanában a saját „ragadós” sávjukat, ahol a hirdetéseknél azért hasznosabb funkciók érhetőek el, mint például a megosztás ikonok
- A „vignette ads” egy teljes képernyős megoldás, ami akkor jelenik meg, amikor a felhasználó két oldal között navigál. Az eddig olvasott reakciók zömében a Google azon kontrasztos irányvonala jutott eszébe, ahol pont az ún. interstitial hirdetések visszaszorítására törekszik.
Különösen érdekes, hogy pont most tesztelik ezeket a formátumokat, amikor mindenki a hirdetésblokkolók erősödéséről cikkezik és amikor nyakunkon az iOS 9 hasonló funkció készlete is.