Újabb, vastag szög a Flash koporsójába: az IAB is a HTML5-öt javasolja hamarosan bannerekhez

Tartalomjegyzék

Az Adobe Flash és a vele készült animált bannerek kora úgy tűnik, tényleg lezárulhat hamarosan, mivel a leginkább fontos ajánlásokat kiadó IAB új, még véleményezés alatt lévő útmutatója a Flash helyett a HTML5-öt javasolja már a bannerek készítésére.

Adobe Flash Player

Főleg az utóbbi évben rengeteg jel mutatott arra, hogy a Flash, mint webes technológia lehet, hogy a végnapjait éli:

  • a legtöbb elterjedt videó megosztó áttért az új, modern HTML5 technológiát használó lejátszókra
  • a Google elkezdte HTML5 technológiára migrálni az AdWordsbe feltöltött Flash bannereket (már amelyiket lehetett)
  • a Google Web Designer is elsőként a HTML5 bannerek készítését tette lehetővé, csak később kerültek be weboldal sablonok
  • az újabb és újabb biztonsági hibákra egyre komolyabb lépéseket tettek a böngésző készítők, különösen a Mozilla

Ehhez a listához jött most még egy lépés az IAB-től. Akik nem ismerik még esetleg őket, íme a saját bemutatkozásuk:

A szervezetet 46 cég alapította, köztük ügynökségek, kiadók, kutatócégek, hirdetők és egyéb az online hirdetési piacon tevékenykedő szolgáltató cégek. A szervezet céljai:

  • A szervezet célja az online, interaktív, digitális marketing és reklámeszközök és megoldások ismertségének, használatának és elfogadottságának növelése.
  • A digitális marketing iparág fejlesztése, a digitális média további erősítése.
  • Szakmai érdekképviselet és érdekérvényesítés hazai és nemzetközi fórumokon, üzleti, társadalmi és kormányzati szervezetekben.
  • Egy iparági „közös hang” megteremtése, a piaci szereplők, szakmai szervezetek, szakmai sajtó, szakhatóságok irányába való folyamatos, hiteles kommunikáció.

Ők adtak ki most egy új útmutatót, amivel lényegében azt javasolják az iparág szereplőinek, hogy mostantól a Flash helyett a HTML5 technológiát preferálják.

Mivel a Magyarországon leginkább elterjedt Chrome böngésző hamarosan szünetelő állapotba teszi a weboldalakon a tartalomhoz nem köthető Flash elemeket, tényleg eljött az idő, hogy mindenki, aki banner hirdetésekkel foglalkozik, elfogadja és elkezdjen nagy léptékben felkészülni arra, hogy minden kreatívot HTML5-ben kérjen be Flash helyett.

Most még távolinak tűnhet, de a Karácsony már közel, így érdemes már most megismerkedni a HTML5 nyújtotta lehetőségekkel, hogy mire itt az év végi nagy hajrá, már rutinosak legyünk ezzel a technológiával is.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink