Fene se gondolta volna, hogy pont július közepén, amikor nálunk is a fél csapat valami nem túl meleg pocsolyában dagonyázik, szóval hogy pont egy ilyen héten történik nagyon sok izgalmas dolog: e-kereskedelemben erősít a Google és a Facebook is, újabb szög került az Adobe Flash koporsójába, de még lélegeztetőgépen tartják, SEO-s szakembert keres a Google (nem röhög, tényleg!), fejlődött a Google Tag Manager… változékony hetünk volt.
Mobil e-kereskedelemben erősít a Google és a Facebook
Azt hiszem talán a leginkább izgalmas és érdekes fejlesztés, amire fény derült a héten, az a két nagy cég fejlesztése e-kereskedelem témában:
- A Google a mobilon megjelenő termék találatoknál változtatott jelentősen a működésben, amelynek részeként azt is teszteli, milyen az, ha a felhasználó a teljes rendelési és fizetési folyamattal a Google felületén marad
- Ja és ha már így, akkor a hotel foglalások piacába is bele szeretne harapni, ami elég merész lépés annak a booking.com-nak az ellenében, aminek vélhetően a globális AdWords költése nem egy elhanyagolható tétel
- A Facebookról is talán még aznap derült ki, hogy bizony ők is azon dolgoznak, hogy a Facebook oldalakból e-kereskedelmi (f-kereskedelmi?) oldalakat varázsoljon, ami szintén nem meglepő, hisz mostanában minden fejlesztésével azon van, hogy a felhasználóknak ne kelljen semmiért sem elhagyni a Facebookot, legyen csak az az Internet maga
Google újdonságok
Itt is szép hosszú lett a lista a héten ahhoz képest, hogy nyár van és ilyenkor jellemzően nem nagyon nyomulnak Google-ék sem:
- az automata licit rendszerhez kaptunk becsléseket számoló eszközt
- jött egy hasznos összegző fül a Display Hálózathoz AdWords-ben
- végre hivatalosan is elismerték, hogy dolgoznak egy spam szűrő technikán Google Analyticshez (ezt valahogy nem sietik el ahhoz képest, mennyire nagy már a baj itt-ott)
- Google Tag Manager-be megérkeztek a mappák, ami még egyelőre egy első nekifutásnak tűnik, lesznek itt még érdekes újdonságok ezzel kapcsolatban
- ha netán még valaki nem hallotta volna innen-onnan, eheti kis színesünk: SEO szakit keres a Google
Adobe Flash, kihalhatna már…
Annak láttán, hogy pár napon belül több kritikus sérülékenységet észleltek az internetes hirdetéseknél is még sajnos mindig közkedvelt Flash-el kapcsolatban, a Mozilla lépett egy merészet és konkrétan az összes Flash verziót letiltotta a Firefox böngészőben, az akkor éppen aktuális legújabbat is. Azóta már jött javítás, de az internet bölcs népe újra csak háborog és követel: nyírják már végre ki a Flash-t (is) és jöjjön el a csudálatos HTML5 kora 🙂
Egyszer volt, hol nem(?) volt…
Szóval a rántott hússal bizony nem érdemes viccelni, mert ha jön valaki és megregulázza, az nehézséget okozhat a vendéglátósok körében 😉
Tanulni, tanulni, tanulni
Ha már ennyire minden a mobilról szól már, nem árt elolvasni ezt az áttekintőt a hívások mérésével kapcsolatban.
Most már lassan hagyománnyá válik, hogy ajánlunk 1-2 videót is a hétvégére, unalmas/esős időszakok hasznos átvészelésére. Ezen a héten a Google Tag Manager hivatalos alapozó akadémia kapcsán készített a Google 2 Q&A videót, amiben több gyakran ismételt kérdésre kaphatunk választ.
Szóval pörgős hetünk volt, nem vitás és máris nyakunkon a következő hét….