Marketing


ELMÜ


Dátum: 2014. 01. 21.

Ezt a bejegyzésemet nehéz nem cégnévvel kezdeni. (szerencsére nem ügyfél).

Kezdem az elején. Amikor megjelent a lehetőség, szépen átálltam az elektronikus számla szolgáltatásra, ez mégiscsak egyszerűbb mindenkinek, nem kell postán csekkekkel sorban állni (azt is utálom), egyszerűen archiválható a gépemről, mindenkinek jó (a fáknak is).

Valamiért (már nem emlészem pontosan) de én a távszámlára szavaztam akkor, a közüzemi csekkjeink egy komoly részét azon keresztül kapjuk. Felhasználhatósági szempontból nem tökéletes, de ha megismertem, már el lehet rajta navigálni rendesen.

Január 2-án jött egy levél a az ELMÜ-től, hogy akkor ők innentől nem a távszámlán keresztül küldik, hanem a saját rendszerükből. (hurrá, most akkor nem két helyet kell figyelnem, hanem hármat: csekk, távszámla, elmü). Január 16-át írták határidőnek, hogy onnantól majd váltanom KELL (mert olyan opció, hogy maradni szeretnék nem volt). Sehol egy “bocsánat a kellemetlenségért amit ezzel okozunk”, vagy ilyesmi. Annyit tudtak kiemelni a levélben, hogy a szolgáltatás teljesen ingyenes (naná, hiszen nekik is pénzt takarít meg).

Eljött a nap (nem 16-a, hanem 21-e), amikor is befutott a levél arról a regisztrációról, amit ők hoztak létre nekem, a könnyen megjegyezhető https://ker.elmu.hu oldalon. A levél tárgya (nemröhög): Tömeges regisztráció aktiválás. (első hiba, annak aki kapja, ez nem tömeges, hanem csak neki egyedül probléma, időpazarlás, kellemetlenség. A levél egy embernek szól, minek odatenni hogy tömeges? Érdekli őt hogy még másik 300.000 ember kap ilyen levelet? (nem)

Screen Shot 2014-01-21 at 11.28.27

 

 

 

És akkor a tennivalóim:

Screen Shot 2014-01-21 at 11.00.31

(első jótanács: a nehezen megjegyezhető céloldal szűri a felhasználókat, sokan még a https lényegét sem értik. Nem lett volna egyszerűbb ez a cím? www.csekk.elmu.hu (és majd átirányítják egy secure oldalra amikor már ott van)

Ez egyszerűnek tűnik, essünk neki.

(második jótanács: Mielőtt kiküldik a levelet, végig kellett volna vezetni a folyamaton 3-4-5 egyszerű felhasználót (akiknek nincs számítógépes tapasztalata), hogy mégis mennyi idő a regisztráció létrehozása, valamint hogy hol vannak a buktatói. És odaírni hogy: “Mindössze 3 perc az ön idejéből”. Ha ennél több, akkor visszaadni a fejlesztőknek, csinálják újra, szövegezzék meg ismét)

És akkor nekiláttam (lentebb a levél ide vonatkozó része)

Screen Shot 2014-01-21 at 10.49.37

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Na, első olvasatra megvan mit kell csinálni? Bevallom, belassultam amikor megláttam mennyi számot és milyen kódolással toltak az arcomba. Tehát adtak egy felhasználónevet (ami egy kódsor), és bogarásszam ki az utolsó számlámról azt az azonosítót, amely (csak lejjebb van leírva) ezen számokra végződik, és tegyek elé egy F betűt (ezt minek?), majd amikor sikerült, akor adatvédelmi (???) okokból írjak be még egy ilyen hosszú kódsort, majd egyszer lehetőségem van megváltoztatni az azonosítót, és akkor a csillagozott rész az még a fentihez tartozik hogy izé…

Egy átlagon felüli felhasználónak sem egyszerű (sőt, el tudom képzelni hogy aki napi szinten használja a netet, azt annyira felbosszantja ez a folyamat, hogy itt és helyebn abbahagyja, és kéri a csekkes fizetést). Sok felhasználónak még az is gondot okoz, hogy egy kódot másoljon, és beilesszen, megpróbálják majd a 2x karakteres kódot kézzel beírni…

(harmadik jótanács: Egy ilyen komoly lépés előtt ki kellett volna kérni egy UX szakértő véleményét, bztosan javasolt volna egy 100x egyszerűbb folyamatot, valamint segített volna mindezt emészthető levélbe foglalni. Ha már úgyis van emberünknek e-mail címe, akkor azt is felhasználhatták volna…)

Nokérem, sikerrel jártam, megvan a regisztrációm, a rendszer kérte hogy változtassam meg a jelszavamat. Megváltoztattam, volt benne 4 betű, 4 szám, és egy speciális karakter. De ez nem eléggé jó, ezt a hibaüzenetet kaptam:

Screen Shot 2014-01-21 at 10.45.00

 

Naneee. Definiáljuk kérem mégis, hogy mi az hogy erősebb jelszó! Legyen benne sok bold karakter? Vagy legyen benne az hogy baszki? De komolyan!

(negyedik jótanács: A kriptikus hibaüzenetek felidegesítik a felhasználót. Oda kell írni, hogy mi az ami megfelel, és mi az ami nem. Ráadásul nem kell ám komolyabban venni magunkat mint szükséges. Ez nem egy banki belépő, itt az emberek fizetési üzeneteket kapnak, ezt  kisebb eséllyel szeretné valaki feltörni mint egy olyan banki rendszert ahol lophat is valamit.)

Ezek után érkeztem el ahhoz a ponthoz, ahol a regisztrációt kell aktiválni. A felületen tiltva van az egérgombal másolás, CSAK betűkombinációval való másolás engedélyezett. MIVAAN?

Screen Shot 2014-01-21 at 10.46.38

(ötödik jótanács: Az átlag felhasználó nem ismeri a billentyűkombinációkat, viszont megtanulta az egérrel való másolást. Ha NULLA értelme van ennek a biztonsági megoldásnak, akkor ugyan már, minek kell tiltani? ) Különben is, plain text-ben elküldték a levélben. Akkor lenne csak értelme egyáltalán használni, ha a regisztráció közben kiküldött KÜLÖN levélben kapná meg a felhasználó.)

Ezután beléptem, és megváltoztathattam a belépő nevemet.

Screen Shot 2014-01-21 at 10.47.13

Ennek van értelme, mert ezt a Pxyz kódot úgysem jegyzem meg. De ezt a lépést miért nem  jelszó után kellett betenni, miért kell közben egy aktiválás? (csak mert logikus lenne megváltoztatni a belépőnevet és a jelszót EGYSZERRE) .

(hatodik jótanács: Fenének ennyi kód. Nem lett volna egyszerűbb azt mondani: Az ön belépőneve az e-mail címe amire küldtük a levelet. A jelszava a számlán található egyedi azonosítója (képen bekarikázva hogy miről beszélünk). Ha szeretné bármelyiket (vagy mindkettőt)  megváltoztatni, kérjük tegye meg a következő 10 napban. Ha nem, akkor marad így. Helló.)

És a levél vége:

Screen Shot 2014-01-21 at 11.31.53

 

 

 

 

Lehet ám hogy félreértettem a dolgot, és igazából ez az ügyfélszolgálatuk srtressz tesztje. Kipróbálják hogy hány ideges felhasználót tudnak egyszerre telefonon kioktatni a netes biztonság kérdéskörében 🙂 Sok sikert hozzá!

De látom, nem csak a regisztrációval van a baj, hanem az oldal technikai felkészítésével is.

Tovább olvasom

Van merszed hozzá?


Dátum: 2014. 01. 10.

Sűrűn belefutok olyan helyzetbe, amikor azt látom, a marketinges be van sz4rva, nem mer olyat tenni, elfogadni, (de még a javaslatokból is kiveteti) ami egy kicsit is szokatlan, merész, bevállalós, újdonság. Mert az már bevált hogy mutassunk mosolygó anyukákat, vidám gyerekeket, és kutyusokat, lehetőleg mindezt egyszerre. És azzal eladható a mosóportól a hüvelygombakrémig minden sz4r.

Külön izgalmas ez amikor a szövegjavaslatainkra kapunk ilyen válaszokat:

– “Bele kéne még tenni hogy nálunk minden tiszta, világos, a szobákban van tévé és telefon, internet, és még annyit csak, hogy a pünkösdi hétvégén lesz ökörsütés az udvarban”.

Persze. Mindezt 95 karakterbe. Minek? Beleesnénk abba a hibába, hogy mindent bele alapon olyan förmedvény szöveg születne, amelyet ember nincs aki elolvasna.

Hasonló volt az a banner amely valahogy nem teljesített, de az ügyfél erővel akarta tolni. Nem volt elég az a három kattintás. Nekünk sem, de mi láttuk, hogy az első pár napban 300.000 impression mellett 3 katt az elég kevés, a második három napban pedig 1 millió impression mellé 0 katt érkezett. Persze szóltunk hogy a banner a hibás, de jött a vád, hogy valamit rosszul csinálunk, toljuk meg a kampányt… 

De vissza a témához. Ugye emlékeztek amikor a Vodafone marketingesét kipattintották, mert merészelte vicces tweet-ben cikizni a T-mobile-t? Na, az a cég a következő évtizedben nem kap olyan marketingest aki mer majd merész lenni, újítani… De megkockáztatom, a többi mobilos cégre is hatással volt ez a kirúgás.

Fura, ma egy olyan világot élünk, ahol a világ egyik legnagyobb cégének vezetője nem nagyon látható öltönyben, kikerült az életünkből hogy CSAK öltönyben lehet komolyan beszélni (kivéve persze a bankok, ahol ma is konzervatívan kell öltözködni).

Itt egy érdekes példa a beszari, bizottsági megoldásra:

A Kentucky Department of Tourism (Kentucky Turisztikai Hivatal) 600.000 dollárt költött egy hivatalos szlogenre és pozícionálásra: “Féktelen lélek” : “Kentucky az a hely ahol lélek szabadon szárnyalhat, nagy álmai teljesülnek. Szeretjük a versenyt, és ünnepeljük a bajnokainkat, kik hajlandóak a hagyományos határokon túlmenni, hogy elérjék a siker új magasságait.”

Nekem annyi jött le ebből, hogy Kentucky (itt van valami derby nem?) blablablablablabla. Tipikus beszari marketinges tozszülemény.

Persze a helyiek közül is sokan gondolták ugyanezt, és elkészíteték a saját verziójukat. Ezt: http://www.kentuckyforkentucky.com/pages/projects
Az ő szlogenjük más, ez: “Kentucky Kicks Ass”

Screen Shot 2013-05-20 at 9.31.13
És ilyen factiod-okat gyártanak: Kentucky-ban több hordó bourbon (whiskey) van mint ember.

A helyzet érdekesége hogy a helyi turisztikai hivatal nem próbálta meg erővel elnyomni őket…

Vajon melyik lett sikeresebb?

Szóval itt vagyunk. Az emberek már nem szeretik a vaskalapos kommunikációt, a világ változik, és mégis, amikor felelősség van azon amit mondunk, hirtelen mindenki elfelejti hogy magánemberként mit mondana, és nekiáll bikfanyelven* fogalmazni.

*bikfanyelv az olyan mint amikor szerződést akarsz írni, de nem vagy ügyvéd. Buta, értelmetlen mondatokat halmozol egyiket a másik után. Csak nézz meg egy rendőrt aki a TV-nek nyilatkozik.
“A sértett egyértelművé tette, hogy nem szándékozik megvállni a jogosan szerzet javaitól, erre az elkövető erőszakos cselekményt követett el rajta, melynek hatására a sértett hangjelzéssel hozta a körülöttük álló állampogárok tudomására a jogsértés tényét. A közelben álló szolgálatban levő rendőr munkatársunk intézkedést foganatosított, és a megszüntette a jogsértés tényét. E helyett:
“A támadó el akarta venni szegény embertől a telefonját, erre ő kiabálva védekezett. A közelben álló rendőr  leütötte a támadót, és bekísérte az őrsre.”

Szóval a marketingben is érvényesül a beszariság. De biztos hogy te is a beszari csapatban akarsz focizni?
megfordítom a kérdést:
Cégvezető vagy, olyan klímát biztosítasz a cégednél, hogy csak beszarik maradnak meg, vagy támogatod, felvállalod a merészebb embereket/ötleteket? Bevállalós a céged, vagy maradtok a kiskutyás / kisbabás / cicás reklámoknál?

Tovább olvasom

Hogyan hibázzunk


Dátum: 2013. 08. 12.

A jól kivitelezett hibához ismernünk kell a hibázás minden fortélyát. Hibázni jól, csak az tud, aki felkészült, elszánt, és következetesen (és hosszú távon is) is képes hülyeségeket csinálni /gondolni / mondani. Az alábbiakban a marketinges hibázásokat próbálom összefoglalni, azon belül is a Brand hibákat.

1 A profi hibázó marketinges nem foglalkozik a vevővel, megpróbálja magát fényezni, és elfelejteni az örök érvényű teszt kérdést: “és ki nem sz4rja le?”. Megpróbál olyanokat mondani, ami a vevőnek semmit nem mondd, értéket nem közvetít, de ügyesen, okosan elmondja a cégről / szolgáltatásról / termékről amit mondani (vagy mutatni) szeretnének. Az egésznek az a kulcsa, hogy olyan dolgokat, amelyek a vásárlónak jelentenek értéket (közel van, jó árú, nem kell vele szarakodni, könnyedén kezelheti, stb) bizonyosan meg se említsük.

2 A profi balf4szkodás alapvető eszköztárába beletartozik a bazzvördök használata. Azokkal igazi, profinak hangzó dolgokat lehet állítani, és ismét figyelmen kívül hagyva a piac igényeit. Ha valahol egy ember már képes excellel és word-del körleveleket gyártani, akkor dobjuk be a data cruncher kifejezést. Ha hallott már valaki adatbázisokról, akkor legyen benne a big data. De nagyszerűen használható az integrált kommunkáció kifejezés is. Minél alacsonyabb a kifejezés információtartalma, és minél érhetetlenebb, annál jobb.

3 Az igazi profi hibázók nem magukban dolgoznak. Szeretnek mítingeken kollektíve kidolgozott hibákat véteni, de a legjobb a bórd, vagy a vezetői mítingen kitalált brand nevek, vagy vállalati küldetések meghatározása. Az igazi kincs a mítingen kifejlesztett szlogen. Az a legjobb. A sok okos ember által elkövetett kollektív idiotizmusnak megvan a maga bája. Amikor mindenki érzi, hogy a szlogen csak akkor teljes, ha ő is hozzátesz valamit, ha pontosítja a megfogalmazást, és végre(!) sikerül a 20 soros szlogent legyártani. Az óriásplakáton jól néz ki 20 pontos betűkkel.

4 A hosszú brand szlogen nagyszerű alkalom arra, hogy az emberek NE jegyezhessék meg. Még akkor sem ha akarják. Ne legyen egyszerűen továbbadható, hallás után ne lehessen leírni, és legyen jó bonyolult, hogy a megértése is fárasztó legyen. Ez az igazi boldogság. Ha az embereknek agyalni kell azon, hogy megjegyezhessék, mert akkor vésődik csak be igazán.

Nakérem, Hibázni tudni kell. És kemény munkába telik az is, tessék csak elhinni.
Csak úgy ukmukkfukk nem lehet jól hibázni.

Tovább olvasom

Ogoh Ogoh


Dátum: 2013. 07. 06.

ogoh1

Aki járt már Balin, az esetleg hallott már róla. Balin a balinéz újév előestéjén (Melasti) az emberekajándékokkal halmozzák el az isteneket és szellemeket. ezen a napon a legtöbb helyen körbehordozzák a gonosz szellemet ábrázoló óriást (ő az ogoh ogoh), és a végén elégetik. (pár kép erről). Hogy hogyan kerül mindez ide? Kifejtem rögtön, csak előtte egy történet.

Mint a helyi közösség egyik komoly munkaadója, a főnököm egy alkalommal úgy döntött, vesz a falunak egy ogoh ogoh-t. Már lyan sok éve nem volt nekik rá pénzük, most legyen. Olyan 600 dollár volt, plusz a szállítás, nem kis pénz. Megvolt, a falu egyszerűen boldog volt, elképesztő energiákkal készültek az eseményre, oda-vissza majdnem 12 kilométer cipelték a bábut, és a végén szertartásos meggyújtották (volna, ide is kellett kis segítség, mert benzin nélkül nem égett el 🙂 Nagyszerűen sikerült minden, a faluban boldogok voltak az emberek, a vendégeink is láttak egy igazi helyi ünnepet, szóval hűha.

Következő évben is volt nyepi (ez az újév), és felajánlottuk ugyanazt. De a falu nem kért belőle, egyszerűen csak a pénzt kérték el, mert azt mondták, hogy a maszkot megmentették az előző évből, és ők is tudnak építeni profi ogoh ogoh-t. Megkapták a zsét. Melasti estéjén beharangoztam a vendégeknek, hogy nagy látványosság lesz, több órás nagy menet, minden látványosság.  felkészültünk, és elindultunk a főút felé. Amikor is jött a hír, hogy az eseménynek vége van. Nem értettem, eémentem, megnéztem, és az alábbi fogadott. A helyiek megcsinálták a szobrot, de nem sikerült jól, mert amikor felemelték, az első mozdulatnál megnyekkent, összetört. Erre az okosok úgy döntöttek, hogy akkor ennyi, meggyújtották, és véget is ért az esemény. 6 perccel a kezdés után. (előző évben több órás menet volt).

Ilyen az, amikor valaki eldönti, hogy nem is olyan nagy dolog az a papírszörny, olyat ők is tudnak.

És milyen az, amikor eldönti az ügyfél (mert hallotta már mi ez, és a keresztfia is megmutatta a neten hogy milyen egyszerű), hogy majd akkor kézbe veszi az edvördsz kampányokat. Rossz esetben azért (biztonság kedvéért) bevon egy ügynökséget, de jól megmondja neki,, hogy mely szavakra hirdessenek. És születnek a nagyszerű kampányok:

– szálloda: hirdessünk azokra a szavakra, hogy: hosszú hétvége, május 1, nyár

– építőanyagos cég: a kulcsszavaink: ház, építkezés.

– másik cég: a tartalomban milyen kulcsszavakra hirdetünk, azokat is kérjük bemutatni (érdeklődési kategóriákra, és remarketing listákra hirdettünk)

Ilyenkor beugrik nekem valami (Kisördög). Vajon otthon, a villanyszerelőnek is a nyakába liheg, és elmondja hogyan kellett volna? Vagy a fogorvosnál ugyanez?

(Belátom, ezek rossz példák, a villanyszerelőkre nem szabad bízni hogy hogyan oldja meg, az orvosoknak sem hiszem el elsőre amit javasolnak, túlságosan is maguk felé döntenek: a sebész műteni akar, a diagnoszta meg nem akar meggyógyítani).

Kéretik NEM félreérteni: a felkészült, szakmailag érdeklődő és képben levő ügyfélnél jobbat nem is kívánhatok magunknak, akikől szösszentem, azok a NEM felkészült, de mindenben magát szakértőnek valló altípusra értettem.

De akkor is, ez egy szakma, sok tudás és tapasztalat kell hogy egy kampány versenyképes és pénztermelő legyen.

Olyan beleszólni, kézbe venni, mint amikor a balinéz emberek ogoh ogoh-t akartak csinálni. De ők megtanulták hogy nem.

Te hogyan döntesz?

Tovább olvasom

Opportunity cost és PPC


Dátum: 2013. 05. 19.

Screen Shot 2013-05-19 at 14.15.53

Régóta érik bennem egy gondolatsor, az aktualitása az, hogy egyszerre több ügyfelünknek is prezentálni fogjuk,  saját számaikkal.

Magyarul a lehetőség költsége. Ha több lehetőségem is van, de én választom az egyiket (erőforrások miatt csak egy választás lehetséges), a lehetőség költsége igazából a másik lehetőség meg nem valósult profitja, és a mostani választásom profitjának a különbsége. Ha negatív, akkor jól döntöttem. Ha pozitív, akkor rosszul.

De hogyan kerül ez a téma a PPC-vel kapcsolatban? Egyszerű, itt is sokféle döntést kell hozni az ügyfelünknek, amire ki akarok térni, az a büdzsé kérdése.

De most menjünk másfelé. Adva van 3 bodega a Balaton felé vezető utak némelyikén, mindháromba én szállítok epret. Az epret a nagykerben veszem, (de csak opciósan, igazából folyamatosan a mezőről szedett epret árulom, a nagykerben csak megegyeztem a mennyiségben és a szállítás idejében). De szerencsém van, minden nap a következő napra mondhatok egy mennyiséget, és másnap azt szállítják le az adott helyre.

Az első bodega napi 100 ládával ad el, de jelentették, hogy nagy a kereslet, általában be kell zárniuk 12 körül, mert addigra elfogy az eper. Délután 6-ig eladhatttak volna még legalább további 150 ládával.

A második bodega rosszabb helyen van, oda is 100 ládával vittünk, este 6-ra szerencsére koppra elfogyott (esélytelen lett volna többet eladni, mondta az eladó).

A harmadik helyre is vittünk 100 ládával, de csak 50 láda fogyott el, a maradékot ki kellett dobnunk (nagy a meleg, tönkremegy, mi pedig minőségi árut árusítunk).

Mi a teendő másnapra? Ugye, viszonylag egyszerű a képlet. Ha változatlan a kereslet (és tapasztalatból tudjuk hogy egymás meletti napokon alig változik), akkor
1 bodega holnap kap 250 ládát, 2 bodega 100-at, 3-as bodega 50-et.
Vagyis a mai 300 láda rendelés helyett holnapra kérünk 400-at.

Legalábbis minden logika ezt mondatja velem, főleg hogy az epren azért van profitunk is. És mi is a profitból élünk, vagyis megpróbálom maximálni a profitot. (később lehet hopgy azon is elgondolkodom majd, hogy a 3-as bodegát bezárjuk, eladó átmegy az 1-es bodegába, és hamarabb nyitunk, később zárunk, hátha 250 láda helyett el tudunk adni 300-400 ládával is).

Akkor visszatérünk a PPC-hez. Van egy ügyfelünk, van egy PPC kampánya, melyben tudjuk az alábbiakat:
– az accountban van (egyszerűsítek) 3 kampány.
– az 1-es napi költése 100.000 Ft,
Impression share 40%, Lost IS (budget) 50%, Lost IS (Rank) 10%

– A 2-es napi költése 100.000 Ft,
Impression share 60%, Lost IS (budget) 30%, Lost IS (Rank) 10%

– A 3-as napi költése limitje 100.000 Ft, költése 50.000 Ft.
Impression share 90%, Lost IS (budget) 0%, Lost IS (Rank) 10%

Az ügyfél HATÁROZOTT kérése, hogy a havi megadott büdzsét NE LÉPJÜK TÚL. Mert ennyi van meghatározva, különben is, ez eléggé sok pénz.

Sok pénz, ebben igaza van, viszont ismerem a megtérülés adatokat (ROI), és azt látom, hogy megéri elkölteni ezt az összeget. VASTAGON MEGÉRI.

Egyszerűsítsünk ismét. Mondjuk mindegyik kampány ugyanazon ROI számokat hozza, legyen 1.5. Vagyis minden befektetett forintból 1 Ft 50 fillér haszna (nem bevétele, hanem fedezete) származik.

Ha első lépésben figyelmen kívül hagyom a határozott kérését, akor mit javaslok neki? Igen, pont ugyanazt mint az epres példában. Maximáljuk a profitot, legyen a büdzsé helyett egy ROI korlátja a költésnek. Amíg hozza a kampány az 1.5-ös ROI értéket, költsünk.

Mennyi is lesz akkor a költés amit javaslok? Egyszerűsítek itt is (de eléggé jól be szokott jönni), a Lost IS (budget) emelést nagyobb rizikó nélkül megtehetjük, itt egyzerűen csak magasabb költéssel ugyanazon licitek mellett, de több konverziót hozunk.

Vagyis:

1-es kampány 100.000 helyett 225e költés
2-es kampány 100.000 helyett 150e költés
3-as kampány 50.000 marad

Mindösszesen
– eddig 250.000 költéssel hoztunk 375.000 Ft-ot (melyből napi 125e tiszta fedezet)
– mostantól 425.000 költéssel hozunk majd 637.500-at (212.500 fedezet, 87.500 Ft eddig nem realizált fedezet)

Mennyi a lehetőség költsége ha továbbra is köti az ügyfél az ebet a karóhoz, és nem engedi a magasabb költést? Napi 87.500 Ft nem realizált fedezet.
Számomra továbbra is érthetetlen egy ilyen helyzetben a szabott büdzsé logika, hiszen ha az összeg amit most költünk megéri (csak megéri nem, hiszen ha nem, akkor miért költünk egyáltalán?), akkor miért ne érné meg ugyanezen számok mentén (Lost IS (budget)) azonos licitekkel kitölthető térben megvásárolni az elérhető további konverziókat?

Mi történik akkor, amikor egyszercsak változnak a számok (mondjuk belép egy erős versenytárs a piacra, és keményen megtolja a PPC licitjeit)? Biztos hogy emelkedik ugyanazon pozícióhoz tartozó licit, emelkedik a konverzió költsége, csökken az ROI. Esetlegesen átmegy mínuszba. Ezen helyezeteken beindul a válságkezelés, és kapjuk a feladatot, hogy oldjuk meg a helyzetet. Természetesen a romló helyzetre tekintettel csökkentett költéssel (és egyből az a kérés, hogy a liciteken is csökkentsünk, amit tovább rontja a helyzetet).

És ilyenkor már minden hiába. Hiába mondom, számolom, magyarázok és érvelek, hogy egy ilyen helyzetben keletkező veszteséget meg lehetett volna előzni (vagy átvészelni) azon elvesztett lehetőségekből származó pénzzel amit a meg nem vásárolt konverziók jelentettek, amit elvesztettünk a buta büdzsé korlátok miatt, de tapasztalat, hogy ilyenkor már sokszor késő.

Miért van az, hogy ha eperben számolok akkor érthető, ha konverzióban, ROI-ban, akkor nem?

Tovább olvasom

Taxismarketing


Dátum: 2013. 03. 10.

Olvasom ezt a hírt, és megindult az agyam.

Elképesztő, hogy mennyi féleképpen lehetne marketinget dobni a taxis társaságok alá, de mégis, amit látok az továbbra is halvány… Nincs pénzük megfizetni egy marketingest?
Ugye amiről itt szó van az az, hogy az aggregátor(?) taxis app (taxis társaságoktól független, velük szerződött cég lehet), az éjszakai fuvaroknál azt követeli meg a sofőröktől, hogy éjszaka, az egyedül utazó női utasok esetében várják meg amíg a hölgy bezárja az ajtót maga mögött a célállomáson. apróság, és mégis.
De csak végig kell gondolni. Mennyi egyéb módon lehetne reklámozni egy taxis céget?
– kérésre kombi taxit küldünk nagy csomagokhoz
– nemdohányzó
– női sofőr
– adott kerülteken belül (kisvárosban is működik!) fix áron
– reptéri transzfer (na erre ugranak, ez van is)
– te vezethetsz (miért ne?)
– share a ride-ra nyitottaknak (olcsóbb az utad ha van valaki aki ugyanabba az irányba megy)
– “kedvenc sofőr” opció előrendelés esetén
– weboldalon foglaláskor előre fixálható ár
– angolul (más nyelveken) beszélő sofőr
– külföldi ismerősért küldött autó (beszél nyelvet, én fizetem a végcélnál)
– társalgásra nyitott (és hajllandó) sofőr
– ennek az ellenkezője: nem társalog, nem beszélget
– rendszeres gyerek hazaszállítás a suliból (tánóráról, stb) – amikor hazaért, SMS-t kapsz
– csomagszálítás, bevásárlás, stb
– csúcsidőszakon kívül kedvezményes tarifálás
– kisállat is utazhat az autóban
– gyereküléssel is rendelkezik az autó
– olyan sofőrrel akinek még soha nem volt balesete (feláras)
– van mobil WiFi az autóban
– vállal bevásárló körutat (órára, fix árért)
– van az autóban kismama pocakra való biztonsági öv
– ha már itt járunk, olyan autó amiben a pocakosok is kényelmesen utaznak (magas ülés)
Ugye, hirtelen mennyi ötlet, mennyi elképzelés lehetséges, és ennek a töredékét sem látjuk élesben? Vajon mi az ok? Miért? Túl jó biznisz a taxi, vagy egyszerűen nem értenek a marketinghez?
Azt látom, hogy sokszor más cégek sem képesek elszakadni attól amit ők tudnak, és elképezlni sem tudják azt, hogy egy boltot mondjuk azért látogatnának emberek, mert van egyfős háztartásra készült termékválasztéka. Vagy ruhabolt, ahol CSAK a kövér emberekre vannak ruhák (ilyen van), vagy étterem, szálloda ahová bevihető a kutyus (ilyen is van), vagy sorolhatnám.
A fealdat az, hogy gondold végig a saját vállakozásodat. Vajon jól reklámozod magad?
Tovább olvasom

Pin It on Pinterest