Szerintük nem fair, ha a böngészgető ember egyik nap lát egy video hirdetést (de nem kattint) másnap egy szöveges hirdetés (amire kattint), és harmadik nap egy bannert, amire vásárol, és az egészért a szöveges hirdetés kapja a kreditet.
Valóban, a konverziót a szöveges hirdetés kapja, pedig a vásárláshoz hozzájárult a video és a banner hirdetés is.
Jó a logika, magam is sokszor tapasztaltam hogy a látogató kattint a hirdetésre, beteszi a könyvjelzők közé a weboldalt, és (akár!) hónapokkal később veszi elő ismét, amikor is majd vásárol.
Ez esetben a hirdetés nem kap kreditet, pedig ezen keresztül történt meg az első kapcsolatfelvétel. A „süti” lejáért, friss vásárlónak gondolja a rendszer aki direkt eléréssel (könyvjelző) érkezik.
A Picipuha bevezet erre egy un. Engagement Mapping (Összekapcsolódási Leképzés) nevű programot, amelyben megosztják az eredményt az egyes területek között, és így ösztönzik a hirdetőket a banner és video hirdetések használatára.
Érdekes. Vajon miért érzem ugyanazt mint a Google-nél, hogy erősen tolják a video és banner hirdetéseket?