Analytics Goal vs. AdWords Konverzió

Tartalomjegyzék

Érdekes kérdés. Tegyük fel hogy:
Van egy weboldalam, és többféle dolgot is árulok.
Van az oldalon Analitika, és AdWords hirdetésekkel (is) reklámozom az oldalt.

Lehetséges vásárló nézelődik, keres, hirdetésemre kattint, meglátogat, vásárol.
De ahogy tovább böngészget, ismét vásárol.
Vagyis igazából egy kattintásból kétszer konvertált. Sőt, ha az összeg is be van állítva, akkor (elméletben) összeadódik a vásárlások összege, ezt állítom szembe a kiadásokkal.

De ott van a Google Analitika is, ott ugyanezen oldal nem konverzió, hanem un. Goal.
Hogy miért használom ezt is azt is?
Egyszerű. A Google AdWords méri a fizetős forgalom bevételeit (konverzión keresztül), de a nem fizetett forgalomból is lehet vásárló (és lesz is). Ráadásul a nem fizetett hirdetésen keresztül érkező vevő ugyanúgy vásárolhat többet is a látogatása alkalmával. Mit mér az egyik és mit a másik?

Első keresésre ráakadtam egy olyan magyarázó oldalra, amely (legalábbis a kérdés feltevésekor ezzel a szándékkal hozták léte) megmagyarázza mi a különbség. Momentán nem magyarázza meg.

Következő lépés az, hogy írok egy levelet az ügyfélszolgáknak, hátha (tudván azt, hogy az első levélben úgyis errre az oldalra hivatkoznak majd, nem érdekli őket a probléma a második levélig).
Az első válasz félválasz, de már haladás:

„For your reference, in Analytics, the Conversion Rate indicates the
percentage of visitors that convert on at least one of the goals you have
defined for that profile. This rate, shown in the Conversion Rate report
and in the Goal Conversion tab of the Visitors and Traffic Sources
reports, is different than the AdWords Conversion Rate you see in your
AdWords account. In AdWords, the Conversion Rate refers to the percent of
clicks that end in an AdWords conversion, defined by the AdWords
Conversion Tracking code.”

Vagyis annyit elárultak, hogy az Analytics a látogatók százalékában méri azt, hogy a definiált Goal-ok bármelyikét elérte-e. Vagyis – ha jól értelmezem – az a látogató aki többször vásárol, az Analytics-ben csak egy Goal-nak szerepel, függetlenül attól hogy többet is vásárolt. Erre ismételten rákérdeztem, a válasz:

„In Google Analytics, a goal is reached when a visitor reaches the defined goal.
But repeated goal conversion does not count. So, if one visitor reaches the goal page 3 times
in a session, is it still one goal conversion.

Az AdWords esetében azonban nem a látogatók arányában mérnek, hanem a fizetett kattintások arányában (a kettő között lehet eltérés, hiszen az a látogató akinek a süti-je ott van a rendszerben, az jöhet ismét fizetett kattintáson keresztül). De azt továbbra sem tudom, hogy egy fizetett kattintáson keresztül konvertálhat-e egy vásárló kétszer is (mondjuk kétszer vásárol).
Megkérdeztem, íme a válasz:

„Since AdWords is a clicks-driven product, we record a user who clicks on
your ad and visits your conversion page as a new conversion.

If the user later visits your conversion page multiple times within a
30-day period without having clicked on your ad, these visits are seen as
multiple transactions.

For example, an additional conversion page visit from a converted user who
returns to your site via a browser bookmark would be a transaction.
However, if he or she were to click on your ad again and visit your
conversion page, they’d be reported as a new user, and a new conversion.

Vagyis ugyanaz a látogató 30 napon belül újra eljut a konverziós oldalra (mondjuk vásárol), akkor az egy újabb konverzió, (amennyiben érték is meg van adva, akkor tovább adódik hozzá). Ha ugyanezen látogató egy újabb fizetett kattintáson keresztül érkezik és konvertál, akkor új látogatóként új konverziónak számít.

Vagyis van különbség az Analytics Goal conversion és az AdWords Conversion között:
1, Az Analytics session-ökben gondolkodik, az AdWords kattintásokon keresztül érkezett látogatókban.
2, Az Analytics session végetér 30 perc látogatói inaktivitás után, az AdWords elhelyez egy 30 napos sütit.
3, Az Analytics nem mér dupla konverziót, az AdWords igen.

Ha tetszett a cikk, oszd meg kollégáiddal, ismerőseiddel is,  hogy ők is értesüljenek az itt leírtakról:

Tartalomjegyzék

Minősítéseink

Microsoft Advertising Partner 2024

Lehet Téged keresünk?

Legfrissebb cikkeink